در این مسابقه در مجموع 36 كمیته‌ ملی المپیك از سراسر جهان با 61 اثر در دو بخش آثار حجمی و غیرحجمی در این مسابقه شركت كردند...
محمدرضا ایزدی - هنرمند مجسمه‌ساز ایرانی - جایزه‌ای را از مسابقه‌ی بین‌المللی هنرورزش را از سوییس به ایران آورد.
به گزارش بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سومین دور مسابقات هنرورزش المپیك كمیته بین‌المللی المپیك با معرفی نفرات برتر به در لوزان سوییس به‌پایان رسیده است.
این مسابقه از سوی كمیسیون فرهنگ و آموزش كمیته بین‌المللی المپیك IOC با هدف پیوند هرچه بیشتر ورزش هنر و با همكاری كمیته‌های ملی المپیك جهان و در دو بخش آثار حجمی و غیرحجمی برگزار شده بود.
در این مسابقه در مجموع 36 كمیته‌ ملی المپیك از سراسر جهان با 61 اثر در دو بخش آثار حجمی و غیرحجمی در این مسابقه شركت كردند، كه داوری نهایی این مسابقه كه 20 می 2008 در مقر كمیته بین‌المللی المپیك - لوزان سوییس - برگزار شد.
نمایندگانی از كمیسیون فرهنگ و آموزش المپیك و متخصصان امر هنر و با هدایت رییس كمیسیون "ژیالینگ هی"‌ كار داوری این مسابقه بین‌المللی را برعهده داشتند كه در پایان در دوبخش آثار حجمی و غیرحجمی سه نفر به‌عنوان نفرات اول تا سوم و پنج نفر نیز موفق به كسب دیپلم افتخار شدند.
آثار برتر در موزه المپیك لوزان سوییس و بازی‌های المپیك پكن برای بازدید عموم به‌نمایش درخواهند آمد.
آكادمی ملی المپیك اعلام كرده است كه محمدرضا ایزدی از جمهوری اسلامی ایران با اثر ژیمناست موفق به كسب دیپلم افتخار این مسابقه بین‌المللی و كسب افتخاری دیگر برای كشور عزیزمان ایران در عرصه‌های جهانی شده است.
مراسم اهدای جوایز این مسابقه هم‌زمان با ششمین اجلاس ورزش، آموزش و فرهنگ كه از تاریخ چهار تا ششم مهرماه سال جاری در شهر بوسان كره برگزار می‌شود.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع ایسنا