این رمان درباره گروهی از حیوانات است که انسان‌ها را از مزرعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند بیرون می‌کنند و خود اداره مزرعه را به دست می‌گیرند، ولی پس از مدتی این حکومت جدید....

«التون جان» و «لی هال» در پروژه سینمایی «مزرعه حیوانات» نقش‌آفرینی می‌كنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دو پیشتر در نمایش موزیكال «بیلی الیوت» همكاری داشته‌اند.
بنابر اعلام هالیوود ریپورتر، مزرعه حیوانات رمان مطرح «جورج اورول» در سال ‌١٩٤٥ منتشر شده است و نسخه سینمایی آن تا سال ‌٢٠١٢ آماده نمایش می‌شود.
مزرعه حیوانات داستانی تخیلی که در ایران به نام‌های قلعه حیوانات و مزرعه حیوانات نیز شناخته شده است، رمانی ضد آرمان‌شهری به زبان انگلیسی است.
این رمان در طول جنگ جهانی دوم نوشته و در سال ‌١٩٤٥ میلادی در انگلستان منتشر شد، ولی در اواخر دهه ‌١٩٥٠ میلادی به شهرت رسید.
این رمان درباره گروهی از حیوانات است که انسان‌ها را از مزرعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند بیرون می‌کنند و خود اداره مزرعه را به دست می‌گیرند، ولی پس از مدتی این حکومت جدید به حکومتی خودکامه مشابه به قبلی تبدیل می‌شود. این رمان نمایه‌ای برضد استبداد است. مزرعه حیوانات داستان انقلاب حیوانات علیه مالکین خوداست پس از پیروزی قوانینی تهیه می‌گرددکه شامل بندهای زیر است؛
هر آنکس روی دوپا راه می‌رود دشمن است.
هرآنکس چهارپا دارد و یا بال، دوست است.
حیوانات لباس نمی‌پوشند.
حیوانات در تخت نمی‌خوابند.
حیوانات الکل نمی‌خورند.
حیوانات همدیگر را نمی‌کشند.
همه حیوانات خلقتی یکسان دارند.
ولی بعد از پیروزی و مرگ رهبر بزرگ در بین خود حیوانات یک سری توطئه و کودتا انجام می‌گیرد؛ «خوک جوان دانا» که طرحی برای بهبود وضعیت و تنظیم مناسب جیره غذایی تهیه می‌کند در هنگام ارایه آن توسط «خوک جوان مستبد» خائن معرفی می‌گردد؛ از مزرعه فراری داده می‌شود و توسط سگ‌های طرفدار «خوک مستبد» و کودتاگر که قبلا به صورت مخفیانه تعلیم دیده‌اند، کشته می‌شود. و خوک‌ها تمامی قوانین حیوانات را زیر پا می‌گذارند و خود را از سایرین برتر می‌دانند. سایر حیوانات فقط اجبار به کار با غذای روزانه کم می‌شوند، و در حالیکه خوک‌ها فقط فرمانروا بوده غذای زیادی حتی عسل می‌خورند. و حتی این خوک یاد می‌گیرند که چطور روی دوپا راه بروند و با انسان‌ها معامله می‌کنند. این جمله «همه حیوانات با هم مساویند» توسط گروه مستبد حاکم تبدیل می‌شود به «همه حیوانات باهم مساویند، لیکن برخی ازآنها نسبت به دیگران مساوی‌ترند». در خاتمه توسط قیام مجدد حیوانات سلطه خوک‌های ظالم به زیر کشیده می‌شود. ولی در فیلم جدید درسال ‌١٩٩٩ تهیه گردیده حکومت مستبدین خودبه‌خود فرو می‌پاشد.
تئاتر موزیکال «بیلی الیوت» بر اساس فیلمی بریتانیایی به همین نام و محصول سال ‌٢٠٠٠ ساخته شده است.
این نمایش درباره‏ی پسر یک معدنچی از شمال انگلستان است که در آرزوی فراگیری رقص است.
فیلم «بیلی الیوت» که در سال ‌٢٠٠٠ نمایش داده شد توانست در رشته‏ی بهترین فیلم سال کاندید جایزه‏ی اسکار شود و اکنون نیز نسخه‏ی تئاتری آن هواداران فراوانی در برادوی دارد.
این اثر در مراسم جوایز تونی در رشته‏ی بهترین موسیقی به همراه سر التون جان – آهنگساز این نمایش- نتوانستند جایزه را از آن خود کنند.
سر التون هرکیولس جان، خواننده پاپ/راک، آهنگساز و پیانیست انگلیسی است. در دوره حدود پنج دهه که سرکار آمده حدود ‌٢٥٠ میلیون نسخه از آثارش به فروش رسیده‌است و بیش از ‌٥٠ اثر در جدول بهترین ‌٤٠ ترانه از خودش ثبت کرده‌است، و این باعث شده که یکی از موفق‌ترین خوانندگان دوران شود.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir