محمد رضا فروتن اگرچه بازیگر مشهوری در سینماست ولی هیچ گاه از موسیقی دور نبوده است . همین اردیبهشت ماه سال جاری بود که سایتهای خبری عکسهای جالبی از...
 
به گزارش سینمای ما،افشین یداللهی ترانه سرا به تازگی از همکاری با محمدرضا فروتن بازیگر سینمای ایران خبر داده است . این ترانه سرادر گفت و گو با لی لا رضایی خبرنگار موسیقی گفته است :آلبومی که با این بازیگر کار کرده ایم، شامل ۸ قطعه است که کل ترانه های ان را من سروده ام و بابک زرین انها را ساخته و تنظیم کرده است. به گفته یدالهی، ترانه های این آلبوم مضامینی اجتماعی و عاشقانه دارند که به زودی به بازار عرضه می شود.
محمد رضا فروتن اگرچه بازیگر مشهوری در سینماست ولی هیچ گاه از موسیقی دور نبوده است . همین اردیبهشت ماه سال جاری بود که سایتهای خبری عکسهای جالبی از حضور او در تمرینات کنسرت علیرضا عصارمنتشر کردند.اما برای اینکه درباره رابطه محمد رضا فروتن با موسیقی بیشتر بدانیم بد نیست که به آرشیو نشریات تخصصی سینما سری بزنیم .ماهنامه فیلم درشماره فروردین سال 87 خوددرباره سابقه خوانندگی فروتن می نویسد : صدای محمد‌رضا فروتن در فیلم شب یلدا (كیومرث پوراحمد) بیش‌تر از هر فیلم دیگرش به چشم آمد. موسیقی فیلم شب یلدا قرار بود با صدای فروتن روانه بازار شود كه این اتفاق تا حالا نیفتاده است. با این وجود، خیلی از علاقمندان موسیقی این فیلم را از اینترنت دانلود كردند. ظاهراً به فروتن پیشنهاد داده بودند كه روی ترانه های دیگری هم خوانندگی كند، او اما حاضر نشد این پیشنهاد را بپذیرد. با این حال، فروتن پیش از خواندن در فیلم كیومرث پوراحمد، با كار خوانندگی بیگانه نبود. او قبل از این‌كه بازیگری شود، در كلاس‌های آواز شركت كرده و صدیق تعریف و پری ملكی سپهری از استادهای فروتن در كلاس‌های آواز بودند. او البته این كلاس ها را ادامه نداد، تا این‌كه در فیلم شب یلدا آواز خواند. به نظر نمی‌رسد كه فروتن بخواهد در آینده كار خوانندگی را ادامه بدهد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: cinemaema.com