داكتر قصه «شركت هیولاها2» را فاش نكرده است ولی دوستداران سینمای انیمیشن می‌دانند این قصه دنباله‌ای بر ماجراجویی‌های دو هیولای مهربان یعنی سالی و مایك و دختر كوچولوی دوست آنها خواهد بود...

به گزارش  فارس، پیش تولید قسمت دوم انیمیشن كامپیوتری «شركت هیولاها» شروع شد.این فیلم به دنبال موفقیت بالای مالی انیمیشن‌های كامپیوتری سه بعدی دو سال اخیر سینما، به صورت سه بعدی تهیه خواهد شد.
شركت كامپیوتری پیكسار كه این انیمیشن را با همكاری كمپانی والت‌دیزنی تهیه می‌كند، آن را با یك هزینه تولید 100 میلیون دلاری آماده نمایش خواهد كرد.
فیلمنامه دومین قسمت «شركت هیولاها» را «پت داكتر» با همكاری «جیل كالتن» نوشته است در حالی كه داكتر كارگردان فیلم نیز هست.
او كه قسمت اول این انیمیشن را در سال 2001 ساخت، سال قبل انیمیشن پر سر و صدای «بالا» را روی پرده سینماهای جهان داشت.
داكتر در كار نگارش فیلمنامه‌های «وال-ای» و «قصه اسباب‌بازی» 1و2 هم همكاری داشته است.
داكتر قصه «شركت هیولاها2» را فاش نكرده است ولی دوستداران سینمای انیمیشن می‌دانند این قصه دنباله‌ای بر ماجراجویی‌های دو هیولای مهربان یعنی سالی و مایك و دختر كوچولوی دوست آنها خواهد بود.
به احتمال زیاد، این كاراكترها در قصه قسمت دوم با یك سری حوادث و اتفاقات تازه روبرو خواهند شد.
جان گودمن، بیلی كریستال و مری گیبز یك بار دیگر صدای خود را به این سه شخصیت انیمیشنی قرض می‌دهند.
«شركت هیولاها2» قرار است برای اواخر سال 2012 و یا اوایل 2013 آماده نمایش عمومی شود.
مدتی قبل، رسانه‌های گروهی خبر دادند این فیلم را شركت پیكسار به صورت مستقل و بدون همراهی كمپانی والت دیزنی تهیه خواهد كرد
ولی مسئولان هر دو شركت فیلم‌سازی این شایعه را رد كردند. هم پیكسار و هم والت‌دیزنی،كاراكترهای این فیلم انیمیشن را یكی از گنجینه‌های مهم خود می‌دانند.
نسخه اصلی فیلم در سال 2001 در آمریكای شمالی 256 میلیون دلار فروش كرد. فروش بین‌المللی فیلم در بقیه كشورهای جهان بیشتر از این رقم بود
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seeemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com