سمفونی تهران» به آهنگسازی شاهین فرهت اواخر بهار به مناسبت صدمین سال تاسیس بلدیه منتشر می‌شود...


«سمفونی تهران» به آهنگسازی شاهین فرهت اواخر بهار به مناسبت صدمین سال تاسیس بلدیه منتشر می‌شود.  

شاهین فرهت آهنگساز در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس گفت: این سمفونی شامل 4 موومان است كه اواخر بهار توسط سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران به مناسبت صدمین سال تاسیس بلدیه تهران منتشر می‌شود.
وی با اشاره به بخش‌های مختلف این اثر افزود: قسمت اول این سمفونی به خاطرات زادگاهم،تهران برمی‌گردد به طوری كه قسمت درام زندگی در تهران را در این بخش بیان كرده‌ام كه این ایده‌ها و خاطرات كه به موسیقی ایران هم نزدیك است خیلی خوب با فرم‌های كلاسیك سمفونی پیوند خورده‌اند.قسمت دوم حالت آرامتری دارد و آرامش تهران را به نوعی در آن نشان می‌دهم.
این آهنگساز ادامه داد: قسمت سوم سمفونی ترافیك تهران،ازدحام مردم برای رسیدن به سر كار است و بیان كننده فاكتورهای خشن شهری است.در قسمت چهارم نیز همه این فاكتورها دوباره بر می‌گردند و بیانگر این موضوع هستند كه ما باید در نگهداری شهرمان بكوشیم.
خالق سمفونی ایران بیان داشت: ضبط «سمفونی تهران» در اوكراین انجام شده كه ضبط بسیار عالی بود و در حین اجرا، نوازندگان و رهبر اركستر با احساس این سمفونی را اجرا می‌كردند به طوری كه من خودم نیز انتظار نداشتم كه این قدر حرفه‌ای كار انجام شود.
«فرهت» در خاتمه خاطر نشان كرد: سمفونی تهران اواخر بهار در بازار موسیقی منتشر خواهد شد.
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : خبرگزاری فارس