مجموعه تلویزیونی «لاست» نه تنها پس از شش فصل و با انفجار آمار بینندگان به پخش خود پایان داد، بلکه آکادمی تلویزیون در آمریکا را نیز متقاعد کرد کمی در قانون‌هایش دست ببرد و...

به گزارش خبرآن لاین، فصل آخر مجموعه «لاست» برای بردن جایزه بهترین مجموعه تلویزیونی درام از جوایز امی که به عنوان اسکار تلویزیونی شناخته می‌شود، رقبای جدی دارد.
 مجموعه تلویزیونی «لاست» نه تنها پس از شش فصل و با انفجار آمار بینندگان به پخش خود پایان داد، بلکه آکادمی تلویزیون در آمریکا را نیز متقاعد کرد کمی در قانون‌هایش دست ببرد و قسمت نهایی این سریال را در بخش‌های کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی هم نامزد کند.
هرچند طبق روال معمول، سریال‌های بالای دو ساعت در این رشته‌ها نامزد نمی‌شوند، اما آکادمی با کمی اغماض قسمت نهایی «لاست» را که دو ساعت و نیم به طول انجامید در میان نامزدها قرار داده است.
این اغماض‌ و چشم‌پوشی‌ به برخی پیش‌داوری‌ها دامن زده است. آیا آکادمی از حالا تصمیم گرفته در روز 29 اوت جایزه بهترین کارگردانی را به «لاست» بدهد؟
اگر آمار مربوط به موفقیت قسمت‌های نهایی سریال‌ها در جوایز امی صادق باشد پس احتمال پیروزی «لاست» بر «خون حقیقی»، «دکستر»، «مردان خشن»، «بدبیاری» و «همسر خوب» بسیار پایین است.
در حقیقت بجز سریال «خانواده سوپرانو» که سال 2007 همزمان با به پایان رسیدن، برنده جایزه امی بهترین مجموعه تلویزیونی درام شد، در دهه گذشته هیچ سریال دیگری به این موفقیت دست نیافته است. حتی قسمت آخر بسیاری از سریال‌ها راهی در میان نامزدها نیافته‌اند.
برای مثال سال 2006 قسمت نهایی فصل «کرانه غربی» نامزد جایزه بهترین سریال بود، از آنجایی که این سریال چهار بار این جایزه را به خانه برده بود همه فکر می‌کردند باز هم برنده جایزه می‌شود، اما آن سال مغلوب سریال «24» شد. نمونه دیگر سریال «شش پایین‌تر» است که سال 2005 به همین سرنوشت دچار شد. جالب این جاست که این سریال جایزه را به «لاست» باخت.
بجز سریال «خانواده سوپرانو» تنها سریال دیگری که فصل آخرش با دست پر از جوایز امی بیرون آمده سریالی بریتانیایی به نام «طبقه بالا، طبقه پایین» است که سال 1977 به این مهم دست یافت.
با این پیشینه نمی‌توان با قطعیت گفت فصل نهایی «لاست» شب خوشی را در امی خواهد گذراند یا خیر، مگر اینکه مسئولان آکادمی چنان درگیر معانی فلسفی قسمت نهایی باشند که سریال برنده جوایزی شود.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir