مهناز افشار
این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد، داستان زنی را روایت می‌کند که در زندگی مشترک خود دچار تردیدهایی شده است. او برای برگزار کردن جشن تولد همسرش، با ماجراهایی...

فریبرز عرب نیا از خاک و آتش می گوید
فریبرز عرب نیا به جمع بازیگران فیلم سینمایی «خاک و آتش» پیوست. این فیلم که کارگردانی آن را «مهدی صباغ زاده» برعهده دارد، پس از ماه مبارک رمضان جلوی دوربین خواهد رفت. هم اکنون ساخت دکورهای این فیلم، در شهرک سینمایی دفاع مقدس آغاز شده است. قرار است صحنه‌های «خاک و آتش» در شهرک سینمایی دفاع مقدس، شهرک سینمایی غزالی و مناطق مختلف سیستان و بلوچستان فیلم برداری شود. دکوپاژ این فیلم که اثری تاریخی است، توسط «مهدی صباغ زاده»، به صورت «استوری بورد» در حال انجام است. «خاک و آتش» که دستمایه ای تاریخی دارد، به بیان مبارزات مردم سیستان و بلوچستان با استعمار انگلیس می پردازد. لیست عوامل فنی این فیلم تکمیل شده است و با اضافه شدن برخی بازیگران مرد و دو بازیگر اصلی زن، کار ساخت و تولید آن آغاز می شود به جز فریبرز عرب نیا تاکنون حضور بازیگران دیگری چون احمد نجفی در نقش یک کلنل انگلیسی، مصطفی تاری، آرش تاج، رامتین خداپناهی و جمشید جهانزاده، در «خاک و آتش» قطعی شده است.فریبرز عرب نیا چند سالی است از فعالیت در عرصه سینما کناره گرفته و به تازگی، بازی در سریال تاریخی و عظیم «مختارنامه» داوود میرباقری را به پایان رسانده است.

مهناز افشار در نیمه راه سعادت آباد
مهناز افشار
بازی در فیلم «سعادت آباد»، جدیدترین ساخته «مازیار میری» را به نیمه رساند. تاکنون ۶۵ درصد از فیلم برداری این اثر به پایان رسیده است. مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده، فیلم برداری «سعادت آباد» تا پیش از نیمه نخست شهریورماه سال جاری به پایان می رسد.بخش عمده فیلم برداری سعادت آباد که از ۲۴ تیرماه آغاز شده است، در یک آپارتمان بازسازی شده انجام می شود. این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد، داستان زنی را روایت می‌کند که در زندگی مشترک خود دچار تردیدهایی شده است. او برای برگزار کردن جشن تولد همسرش، با ماجراهایی درگیر می شود. این فیلم که فیلم نامه آن را «امیر عربی» نوشته است، توسط «همایون اسعدیان» تهیه می شود. به جز مهناز افشار بازیگران دیگری چون لیلا حاتمی، حسین یاری، حامد بهداد، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی و مینا ساداتی، در «سعادت آباد» ایفای نقش دارند. مهناز افشار هم اکنون با فیلم سینمایی «پسر آدم، دختر حوا»، میهمان سینماهای کشور است.

علی اوسیوند با رویای شیرین در کرمانشاه

علی اوسیوند در فیلم تلویزیونی «رویای شیرین»، ایفای نقش خواهد کرد. این فیلم که کارگردانی آن را «محمدرضا رحمانی» برعهده دارد، هفته آینده در کرمانشاه جلوی دوربین خواهد رفت. پیش  تولید «رویای شیرین» که تهیه کنندگی آن برعهده «سعید سعدی» می باشد، مدتی پیش آغاز شده است. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ، تصویربرداری سکانس‌ها و صحنه‌های این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس و جغرافیای کرمانشاه انجام خواهد شد. «رویای شیرین» داستان یک منطقه مرزی در کرمانشاه را روایت می کند که قرار است در آن جا، سدی احداث شود، تپه باستانی این منطقه از نظر تاریخی، ارزش به سزایی دارد اما مین گذاری شده است. سرانجام تصمیم گرفته می شود یک باستان شناس، برای بررسی و کاوش به این منطقه اعزام شود. در پی کاوش‌های متعدد وی در منطقه، یک شیء ارزشمند تاریخی کشف می شود که در کنار مین قرار گرفته است. نویسندگان فیلم نامه «رویای شیرین» محمدرضا رحمانی و علیرضا محمودی ایران مهر هستند. تاکنون به جز علی اوسیوند بازیگران دیگری از جمله شیرین بینا و عباس موسوی، برای ایفای نقش‌های اصلی این فیلم، انتخاب شده اند. علی اوسیوند که در چند فیلم سینمایی بازی داشته است، بیشتر در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ایفای نقش می کند.

الهام حمیدی مصادره را پذیرفت
الهام حمیدی به عنوان یکی از بازیگران اصلی جدیدترین فیلم «ایرج قادری»، پیشنهاد بازی در این اثر را پذیرفت. این فیلم که «مصادره» نام دارد، به زودی جلوی دوربین خواهد رفت. ایرج قادری این روزها مشغول مذاکره، برای انتخاب دیگر بازیگران فیلم جدیدش می باشد. پیش از این وی عنوان کرده بود که خودش، یکی از نقش‌های اصلی «مصادره» را بازی خواهد کرد. فیلم نامه «مصادره» که پیش از این فلش نام داشت، توسط «عبدالرضا منجزی» نوشته شده است. تمامی صحنه‌های این فیلم که تهیه کنندگی آن را نیز ایرج قادری برعهده دارد، در تهران جلوی دوربین خواهد رفت. به احتمال فراوان «عبدا... بوتیمار» نیز در چند سکانس از «مصادره» حضور خواهد داشت. به جز الهام حمیدی تاکنون فقط حضور حامد کمیلی، به عنوان دیگر بازیگر اصلی این فیلم قطعی شده است.
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/cullture
منبع: khorasannews.com