مهین شهابی
مهین شهابی برای كار انرژی و توان می‌گذاشت و به‌خصوص به تازه‌واردها كمك‌هایی شایان‌توجه می‌كرد. كمك‌هایی كه فراتر از مثلا كمك به ادای دیالوگ و... بود و...

 كارگردان هنری مجموعه تلویزیونی «آینه» گفت: زنده‌یاد مهین شهابی در سریال «آینه» انرژی فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و به‌خصوص به تازه‌واردها كمك‌های شایان‌توجهی كرد.
 
غلامحسین لطفی كارگردان سریال تلویزیونی «آینه» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس اظهار داشت: 25 سال پیش در سال 64 سریال «آینه» را با زنده‌یاد شهابی كار كردم كه ایشان در این همكاری به‌یادماندنی یكی از رل‌های اصلی سریال را بازی می‌كرد.
وی گفت: خانم شهابی یكی از هنرپیشگان برتر اداره تئاتر به شمار می‌رفت. من به عنوان شاخصه‌ فعالیت حرفه‌ای می‌توانم به نظم ایشان اشاره كنم كه در كار بسیار با نظم و انضباط و البته هنرمندی فرهیخته و بسیار بامطالعه بود.
لطفی گفت: مهین شهابی برای كار انرژی و توان می‌گذاشت و به‌خصوص به تازه‌واردها كمك‌هایی شایان‌توجه می‌كرد. كمك‌هایی كه فراتر از مثلا كمك به ادای دیالوگ و... بود و به‌واقع از جوان‌ترها حمایت می‌كرد ضمن آن كه سرصحنه جو را در تمرین و اجرا، مثبت و پربار می‌ساخت.
وی ادامه داد: زنده‌یاد شهابی بانوی تئاتر ما بود كه از بین‌مان رفت. ما هنرپیشگانی داریم كه با نبودشان، دیگر هیچكس نمی‌تواند جایگزین آن‌ها شود و خانم شهابی به عنوان بازیگری متشخص و دارای جایگاه، از آن جمله هنرپیشگان بود.
لطفی به فارس گفت: پس از كار در سریال «آینه»، متأسفانه جز یكی دو كار كه دركنار هم بازی كردیم، زمینه كار با ایشان دیگر فراهم نشد. ایشان پس از سریال «آینه» در شمال كشور زندگی می‌كرد... 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com