کنسرت فرمان فتحعلیان با گروه ایلیا در تهران برگزار می‌شود. این كنسرت برای روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه سال‌جاری در كاخ سعدآباد تدارك دیده شده...
 
 
کنسرت فرمان فتحعلیان با گروه ایلیا در تهران برگزار می‌شود. این كنسرت برای روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه سال‌جاری در كاخ سعدآباد تدارك دیده شده است.
ظرفیت هر شب اجرا چهار هزار نفر است و ۱۰، ۱۵ و ۲۰ هزار تومان قیمت بلیط این اجراها خواهند بود.
به گزارش ایسنا، علی شکرانی با گیتار الکتریک، علی رحیمی- دف، آرش پژند مقدم- درامز، دارا دارایی- گیتار باس، سیدالیاس حمیدی - تبلا، حسین حاجی‌لویی- فلوت، فرمان فتحعلیان را در این اجرا همراهی می‌كنند.
سبک جدید و تلفیقی فتحعلیان از سه سبک موسیقی هند، عرفانی و مردمی تشكیل یافته است.
بخش اعظم اشعار انتخابی او در وصف شاه مردان حضرت علی (ع) و بخش دیگر به اشعار حضرت مولانا و ترانه‌های مردمی می‌پردازد.
فتعلیان متولد ۲۹ آذرماه ۱۳۴۹ - تهران - است كه از پنج سالگی ساز ویولن را در کانون موسیقی وابسته به صدا و سیمای آموخت. او پس از چندی بدون استاد، ساز گیتار را به‌عنوان ساز تخصصی خود در رشته‌ی فلامنکو انتخاب كرد و از سال ۱۳۶۸ شاگردانی در این رشته تربیت کرد.
علاقه‌ی وی به موسیقی کلاسیک هندوستان او را از سال ۱۳۷۱ به این کشور کشانده است. تحقیقات او در موسیقی قوالی و تحصیل ساز تبلا نزد اساتید هند، اولین ثمره‌ی این سفر بود که در برگشت از این سفر گروه موسیقی را به نام گروه "ایلیا" تشکیل داد.
گفته می‌شود، نخستین مجوز کنسرت گیتار بعد از انقلاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌نام این گروه موسیقی صادر و در مهر ماه ۱۳۷۱ در کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان (ایران- آمریکا سابق) در سه شب برگزار شد.
برگزاری این کنسرت‌ها تا سال ۱۳۷۷ ادامه داشت تا اینکه در همان سال در نخستین جشنواره‌ی موسیقی مردمی از سوی هیات داوران، برنده‌ی لوح درخشش ویژه‌ی جشنواره شد.
گروه موسیقی ایلیا از سال ۱۳۷۷ تا به امروز کنسرت‌هایی را در تهران برگزار کرده است و همچنان به کار فرهنگی خود برای مخاطبان خوب این گروه ادامه می‌دهد.
آلبوم‌های این گروه عبارتند از مقیم، آلبوم sai sumananjali vol.۲ در هندوستان، راه عشق، مست وخراب. این گروه آلبوم جدید "مردم بیگانه" را آماده‌ی انتشار كرده‌اند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: زمانه