بانک مکزیک تصمیم گرفته است از روز دوشنبه اسکناس‌های 500 پزویی را وارد گردش مالی کشور کند.یک طرف این اسکناس‌های قهوه‌ای رنگ تصویر یکی از پرتره‌های فریدا از چهره خودش و در طرف دیگر...

به گزارش خبر آن لاین، مقامات مکزیک اعلام کردند تصویر فریدا کالو و دیه‌گو ریورا از هنرمندان برجسته معاصر مکزیک روی پول رایج این کشور قرار می‌گیرد.
بانک مکزیک تصمیم گرفته است از روز دوشنبه اسکناس‌های 500 پزویی را وارد گردش مالی کشور کند.
یک طرف این اسکناس‌های قهوه‌ای رنگ تصویر یکی از پرتره‌های فریدا از چهره خودش و در طرف دیگر تصویر ریورا، نقاش تابلوهای دیواری به چشم می‌خورد.
این اسکانس جایگزین اسکانس‌هایی می‌شود که تصویر ایگناسیو زاراگوزا، ژنرال مکزیکی قرن نوزدهم را بر خود داشتند. زاراگوزا قهرمان نبرد پوئبلا خوانده می‌شود.
با اینکه بانک مکزیک این اقدام را گرامیداشت یاد دو هنرمند بزرگ کشور خوانده است اما اقدام آنها از سوی همگان تایید نشده است.
آلخاندرو روساس روبلس، مورخ مشهور مکزیک به روزنامه ملی میله‌نیو گفت قرار گرفتن تصویر اکتاویو پاز، شاعر برنده جایزه نوبل ادبیات کاری شایسته‌تر بود زیرا آثار او بیشتر از آثار این دو نقاش حرف دل مردم مکزیک را می‌زدند.
ریورا و کالو زن و شوهر بودند و هر دو در اعتلای نقاشی معاصر مکزیک نقش به‌سزایی داشتند. با اینکه فریدا خودش را سوررئالیست نمی‌دانست اما در تابلوهایش آثار این مکتب هنری کاملا هویدا بود. در سال 2002 فیلمی براساس زندگی این نقاش مشهور توسط جولی تیمور ساخته شد، در این فیلم سلما هایک نقش فریدا و آلفرد مولینا نقش ریورا را بازی می‌کرد.
 
 گردآوری:گروه  فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir