مجله آمريکايی فوربس که هر سال فهرست ثروتمندترين افراد جهان را منتشر می‌کند، این‌بار به سراغ ثروتمندترین نویسندگان جهان رفته و فهرست 10 نفره‌ای از نویسندگانی را منتشر کرده است که از اول...

 در فهرست ده نفره‌ نویسندگان پردرآمد جهان که توسط مجله فوربس منتشر شده است، جیمز پترسون، نویسنده آمریکایی، در صدر فهرست قرار گرفته و جی کی رولینگ، خالق سری داستان‌های هری پاتر مقام دهم را به خود اختصاص داده است.
 
مجله آمريکايی فوربس که هر سال فهرست ثروتمندترين افراد جهان را منتشر می‌کند، این‌بار به سراغ ثروتمندترین نویسندگان جهان رفته و فهرست 10 نفره‌ای از نویسندگانی را منتشر کرده است که از اول ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ میلادی تا اول ژوئن ۲۰۱۰، از فروش آثار خود بیشترین درآمد را به‌دست آورده‌اند.
در رأس این جدول جیمز پترسون، نویسنده آمریکایی خالق رمان‌های دلهره‌آوری نظیر «زمانی که باد بوزد»، «جمعه شوم» و سری داستان‌های «الکس کراس» وجود دارد که آثار وی در طول یک‌سال فروش ۷۰ میلیون دلاری داشته است.
 
ستفنی میر در طول یک سال ۴۰ میلیون دلار درآمد داشته است ستفنی میر، نویسنده آمریکایی، با ۴۰ میلیون دلار فروش، مقام دوم این فهرست را از آن خود کرده است.
خانم میر بیشتر به خاطر خلق چهارگانه عاشقانه‌ای در مورد خون‌آشام‌ها، «سپیده دم»، «ماه نو»، «کسوف»، «شکستن سپیده دم»، شهرت دارد.
رمان «سپیده‌دم» او در سال ۲۰۰۸ در قالب فیلم سینمایی به روی پرده رفت.
 
مقام سوم این فهرست را ستفن کینگ آمریکایی با فروش ۳۴ میلیون دلاری آثارش به خود اختصاص داده است.
ستفن کینگ که در ایران بیشتر به خاطر فیلم «مسیر سبز» که برگرفته از رمان وی با همین نام است، شهرت دارد، خالق رمان‌های دلهره آور و علمی- تخیلی است.
 
وی بارها برنده جوایز ادبی مختلف از جمله جایزه الکس، جایزه تخیلی بریتانیا و جایزه تخیلی آلمان بوده است.
 
از دیگر کتاب‌های وی که بعدها به‌صورت فیلم نیز عرضه شده‌اند می‌توان به «گورستان حیوانات» و «برج تاریک» اشاره کرد.
 
دانیل ستیل، نویسنده آمریکایی رمان‌های عاشقانه با ۳۲ میلیون دلار فروش، در جایگاه 4 این فهرست قرار دارد.
 
از دانیل ستیل، آثار بسیاری به فارسی ترجمه شده‌اند که از این میان می‌توان به «پیمان»، «مثلث عشق»، «چرخ بازیگر»، «فراتر از عشق» و «بوسه» اشاره کرد. کن فولِت بریتانیایی و خالق آثار دلهره آور و تاریخی با فروش ۲۰ میلیون دلاری آثارش در مقام پنجم قرار دارد.
 
از آثار این نویسنده می‌توان به «چشم عقرب»، «مردی از خیابان پترزبورگ» و «ستون‌های زمین» اشاره کرد. خالق هری‌پاتر با ۱۰ میلیون دلار درآمد در جایگاه دهم این فهرست قرار گرفته است.
در مقام 6 این فهرست، دین کونتز، نویسنده آمریکایی رمان‌های دلهره‌آور قرار دارد که در طول یک سال، از فروش کتاب‌هایش ۱۸ میلیون دلار کسب کرده است.
بسیاری از آثار وی بعدها در قالب فیلم نیز عرضه شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به «فرانکنشتاین»، «مزاحم» و «رودخانه سیاه» اشاره کرد.
 
جنت اوانوویچ، نویسنده آمریکایی با شش میلیون دلار درآمد، مقام هفتم این فهرست را احراز کرده است و جان گریشام، نویسنده آمریکایی با ۱۵ میلیون دلار درآمد در مقام هشتم جای گرفته است.
از جان گریشام آثاری به زبان فارسی ترجمه شده‌اند که در این میان می‌توان به «سوداگر»، «اخوان»، «مرد معصوم» و «پرونده پلیکان» اشاره کرد.
 
مقام نهم این فهرست به نیکولاس سپارکس آمریکایی اختصاص یافته است که در یک‌سال، ۱۴ میلیون دلار از فروش آثارش به‌دست آورده است.
 
برخی از آثار سپارکس به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند که در این میان می‌توان به «دفتر خاطرات»، «پیامی در بطری» و «باورم کن» اشاره کرد.
مقام 10 این فهرست به جی کی رولینگ خالق بریتانیایی سری داستان‌های هری پاتر تعلق گرفته است که در طول یک سال از فروش آثارش در سطح جهان، ۱۰ میلیون دلار به‌دست آورده است.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: aftabnews.ir