مسابقات نوازندگی پیانو در كشورهای اتریش و آلمان با حضور قشرهای جوان و دانشجو برگزار می‌شود و بسیاری از پیانیست‌های بزرگ و معروف امروز، سال‌ها پیش در همین مسابقات معرفی‌ شده‌اند...
در مسابقه نوازندگی پیانو «بوزندورفه پرایز» كه در وین برگزار شد، «حافظ باباشاهی» پیانیست جوان ایرانی موفق به كسب عنوان نخست این مسابقه شد.  
به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، مسابقه «بوزندورفه پرایز» هر دوسال یك بار در یكی از شهرهای اتریش برگزار می‌شود كه در این دوره از مسابقات كه در شهر وین برگزار شد، جایزه نخست آن به «حافظ باباشاهی» نوازنده ایرانی رسید.
بنا بر این گزارش، مسابقات نوازندگی پیانو در كشورهای اتریش و آلمان با حضور قشرهای جوان و دانشجو برگزار می‌شود و بسیاری از پیانیست‌های بزرگ و معروف امروز، سال‌ها پیش در همین مسابقات معرفی‌ شده‌اند و به دلیل حضور ملیت‌های مختلف در دانشگاه‌های موسیقی اتریش، شركت‌كنندگان از اقصی نقاط دنیا در این مسابقه حضور یافته‌اند.
این مسابقه در چهار مرحله برگزار شد كه در مرحله اول، متقاضیان شركت در مسابقه، نمونه ضبط شده نوازندگی خود را برای هیات انتخاب فرستادند كه از بین آنان، 68 نوازنده برتر برای شركت در مسابقه نوازندگی «بوزندورفه پرایز» انتخاب شدند.
در مرحله دوم، این 68 نفر به اجرای صحنه‌ای پرداختند كه نهایتاً 10 نوازنده اصطلاحاً به مرحله نیمه‌نهایی راه‌یافتند كه پس از اجرای صحنه‌ای دیگری، 5 نوازنده برتر به مرحله پایان مسابقه راه پیدا كردند.
در مرحله پایانی نیز، نوازندگان موظف به اجرای كنسرتی به مدت 50 دقیقه بودند كه نهایتاً حافظ باباشاهی به عنوان نوازنده برتر معرفی شد.
این نوازنده جوان ایرانی روز 24 ژوئن مصادف با 5 تیر طی مراسمی كه در ساختمان مركزی كارخانه بوزندورفه برگزار می‌شود، جایزه نقدی خود را دریافت خواهد كرد.
همچنین علاوه بر این جایزه باباشاهی سال آینده یك كنسرت را با حمایت شركت بوزندورفه برگزار خواهد كرد.
این مسابقه با حمایت شركت «بوزندورفه» كه بزرگترین كارخانه پیانو‌سازی در اتریش و یكی از معتبرترین مارك‌های پیانوی جهان است، برپا می‌شود.
 
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع :خبرگزاری فارس