مایکل کین
كین در گفت‌وگو با ساندی میرور، اعلام كرد وی در سال 1990 یعنی زمانی كه تصمیم گرفت از بازیگری فیلم كناره‌گیری كند با پیشنهاد جك نیكلسون مبنی...

مایكل كین بازیگر صاحب نام و كهنه‌كار سینمای آمریكا گفت: جك نیكلسون با حمایت از من باعث شد زودتر از موعد از حرفه بازیگری بازنشسته نشوم و با این اقدام، حرفه‌ام را حفظ كرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مایكل كین بازیگر آثاری چون «بازرس» در طول حیات هنری‌اش دو بار موفق به كسب جایزه اسكار شده است.
بنابر اعلام دیجیتال اسپای، كین در گفت‌وگو با ساندی میرور، اعلام كرد وی در سال 1990 یعنی زمانی كه تصمیم گرفت از بازیگری فیلم كناره‌گیری كند با پیشنهاد جك نیكلسون مبنی بر بازی در فیلم «خون و شراب» مواجهه شد.
كین در ادامه گفت: تا آن زمان من و جك نیكلسون سابقه‌ی بازی با یكدیگر را نداشتیم و در سال 1996 با فیلم «خون و شراب» این تجربه را كسب كردیم.
كین در پایان سخنانش به نگارش بخشی از خاطراتش به صورت یك كتاب اشاره كرد.
به گفته‌ی وی، این كتاب هنوز كامل نشده و بخش اول اتوبیوگرافی‌اش آماده‌ی چاپ شده است.
مایكل كین بازیگر 76 ساله در فیلم‌های «بازگشت بتمن» و «پرستیژ» به كارگردانی كریستوفر نولان نیز حضور داشت.
این بازیگر كهنه‌كار سینما كه 1933 در شهر لندن به دنیا آمده است، با دریافت لقب «سر» در حال حاضر یكی از معدود چهره‌های كلاسیك عالم سینما و تئاتر است كه به بازی در فیلم‌های سینمایی ادامه می‌دهد.
از دیگر آثار مایكل كین می‌توان به «آلفی»، «مردی كه می‌خواست سلطان باشد»، کلید ، جزیره زنبورها، سوپرمن، فرار به سوی پیروزی، مونالیزا، دومین شیرها، آغاز بتمن، سرآغاز، «حرفه ایتالیایی» و «ملكه آمریكا» اشاره كرد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir