هر زمان خبر برگزاری كنسرت شجریان اعلام می‌شد از مدتها قبل رسانه‌ها این رویداد هنری را حمایت و اقدام به درج اخبار آن می‌كردند كه البته این مسئله...

 

 

 علی‌رغم حضور گسترده خبرنگاران در كنسرت‌های قبلی شجریان، متاسفانه در كنسرت جدید استاد آواز ایران با گروه شهناز خبرنگاران امكان حضور ندارند. 
   
 
در طول سالها فعالیت استاد آواز ایران همیشه خبرنگاران در كنار وی در انعكاس همه جانبه اخبارشان حضور داشته و به وظیفه خود عمل كرده اند.
هر زمان خبر برگزاری كنسرت شجریان اعلام می‌شد از مدتها قبل رسانه‌ها این رویداد هنری را حمایت و اقدام به درج اخبار آن می‌كردند كه البته این مسئله در خصوص كنسرت جدید استاد آواز نیز همانند گذشته انجام شد.
اما به دلایل نامعلوم و بر خلاف گذشته این كنسرت بدون هیچ كنفرانس خبری در خصوص چگونگی اجرا ،مسیر برگزاری خود را طی كرد تا بدانجا كه امشب، اولین شب این كنسرت بدون در نظر گرفتن جنبه‌های خبری برگزار می‌شود.
به گزارش فارس،عدم برگزاری كنفرانس خبری تنها تفاوت قابل ملاحظه این كنسرت با سایر كنسرتهای شجریان نیست بلكه در نظر نگرفتن خبرنگاران برای این اجرا بیشتر قابل بحث است چرا كه این قشر علی‌رغم پوشش كامل این رویداد هنری از ماهها پیش، از چشم مسئولان برگزاری این كنسرت دور مانده‌اند.
هر چند كه عكاسان رسانه‌ها نیز از سال پیش به دلایل مختلف اجازه حضور در این برنامه و كنسرتهای این چنینی را ندارند.
بر اساس این گزارش،در برگزاری كنسرتهای گذشته ،شركت فرهنگی هنری دل آواز مسئولیت بخش ارتباط با رسانه‌ها را نیز برعهده داشت كه متاسفانه این مركز نیز دیگر پاسخگو این مسئله نیست چرا كه از هفته‌های گذشته این موسسه و مسئولین برگزاری و اشخاص مرتبط با این كنسرت حتی حاضر به پاسخ دادن تلفن‌های خود نیستند.
كنسرت استاد آواز ایران از امروز در تالار بزرگ كشور برگزار می‌شود و تا كنون نیز
پی‌گیریهای فارس در خصوص عدم دعوت خبرنگاران به این كنسرت به نتایج مثبتی نرسیده و شنیده‌ها حاكی از آن است كه این‌بار خبرنگاران هم همانند عكاسان نمی‌توانند به كنسرت راه یابند.
این گزارش می‌افزاید:بر اساس برخی شنیده‌ها مراكزی چون معاونت هنری ارشاد و بخش‌های مرتبط با موسیقی نیز درخواست خرید بلیت را از موسسه دل آواز داشته‌اند اما با جواب منفی روبرو شده‌اند كه این موضوع موجب ابهاماتی شده است.
اشكالات فراوان در خرید اینترنتی بلیتهای این كنسرت یكی دیگر از مواردی است كه به این برنامه وارد است.چگونه ممكن است یك سایت در روزهای خرید همیشه با مشكل مواجه شود و بعد در كمتر از یك ساعت تقریبا 15 هزار نفر بلیت خود را برای حضور در 7 شب كنسرت خریداری كنند و جالب‌تر اینكه در شبهای برگزاری افرادی با در دست داشتن تعداد قابل توجهی بلیت اقدام به فروش غیر قانونی آنها با قیمتهای گزاف می‌كنند.
با ذكر تمام این موارد كنسرت شجریان از امشب بدون حضور حتی یك خبرنگار و در سكوت كامل خبری در تالار بزرگ كشور به روی صحنه می‌رود.
تلاش خبرنگار فارس برای تماس با برگزاركنندگان این كنسرت در موسسه دل‌آواز طی روزهای گذشته بی‌نتیجه ماند. 

 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: خبرگزاری فارس