رابرت داونی جونیور
جونیور در این زمینه افزود: من در سالی جایزه‌ی اسكار بازیگری را دریافت خواهم كرد كه هیچ بازیگر دیگری برای گرفتن آن روی صحنه نمی‌رود؛ چرا؟...
 
رابرت داونی جونیور، بازیگر آثاری چون «مرد آهنی» و «شرلوك هلمز» پیش‌بینی كرد كه در آینده‌ای نزدیك یكی از برندگان اسكار بازیگری خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جونیور تاكنون دو بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسكار شده است؛ او در سال 1992 با بازی در فیلم زندگی‌نامه‌ای «چاپلین» و سال 2008 با فیلم كمدی «تندر استوایی» نامزد دریافت جایزه‌ از مراسم آكادمی بوده است.
جونیور در این زمینه افزود: من در سالی جایزه‌ی اسكار بازیگری را دریافت خواهم كرد كه هیچ بازیگر دیگری برای گرفتن آن روی صحنه نمی‌رود؛ چرا؟ خوب، چون این بار نوبت من است.
رابرت داونی جونیور 45 ساله به‌خاطر بازی در «شرلوك هلمز 2» موفق به دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب در رشته‌ی بهترین بازیگر مرد شد.
داونی جونیور چند ماه پیش فیلم «قرار ملاقات» را بر پرده‌ی سینماها داشت و در قالب یك پدر وظیفه‌شناس ایفای نقش كرد. رابرت داونی جونیور متولد 4 آوریل 1965 میلادی است. او برنده‌ی جایزه گلدن گلوب و نامزد جایزه اسکار بوده است. وی در اوایل دهه 90 میلادی به مواد مخدر معتاد شد و پس از ترک آن دوباره به روزهای اوجش بازگشت. در سال‌های اخیر او در فیلم‌های زیادی از جمله «شب به خیر و موفق باشید»، «زودیاک» و «مرد آهنی» نقش اصلی و مکمل داشته است.
رابرت دنی جونیور اخیرا در پروژه‌های سینمایی «تندر استوایی»، «مرد آهنی 2» و «شرلوك هلمز» به ایفای نقش پرداخته است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir