فاطمه گودرزی در این فیلم با مهرداد ضیائی، فریبا نادری و پویان گنجی همبازی است. این فیلم قرار است امشب ساعت...
 
شبكه دو سیما برای روز مادر و گرامیداشت این روز تله ‌فیلمی با عنوان «میم-الف-دال- ر- مادر» را آماده پخش كرده است.
 فیلمی به كارگردانی مسعود رسام كه او آن ‌را بر مبنای فیلمنامه‌ای از مسعود شاه‌محمدی جلوی دوربین برده است...
 او در فیلم «مادر» ماجرای زن امروز را در مواجهه با خانواده و مسئولیتش در زندگی مدرن امروزی را به تصویر كشیده است و بر این اساس به روایت داستان مادری 40 ساله پرداخته كه صاحب دو فرزند به نام‌های مریم و سعید است.
او كه «رخساره» نام دارد با شوهر خود در یك خانه استیجاری و با درآمد اندك شوهر به سختی زندگی می‌كند. رخساره آنقدر درگیر مشكلات و مسائل روزمره زندگی است كه خود و روابط اطرافش را فراموش كرده است، او كسی را ندارد تا درد دل كند، رخساره در اثر تصادفی به كما می‌رود...
نقش رخساره را در این فیلم فاطمه گودرزی بر عهده دارد. او كه در فیلم‌های مختلف ایفاگر نقش مادر بوده نقش خود را در این فیلم به نسبت دیگر كارهایش متفاوت می‌داند.
گودرزی دلیل اصلی این تفاوت را در ساختار و تكنیك متفاوت فیلم و فیلمنامه می‌بیند: «شاید قصه این فیلم تكراری و كلیشه‌ای باشد و مخاطب مشابه آن را در نمونه‌های ایرانی و خارجی دیده باشد، اما ساختار متفاوت فیلمنامه و كارگردانی آن را متمایز كرده است.»
 او در فیلم «مادر» ماجرای زن امروز را در مواجهه با خانواده و مسئولیتش در زندگی مدرن امروزی را به تصویر كشیده است و بر این اساس به روایت داستان مادری 40 ساله پرداخته كه صاحب دو فرزند به نام‌های مریم و سعید است.
در واقع یكی از دلایل اصلی پذیرش این نقش از سوی گودرزی همین عاملی بوده كه او به آن اشاره داشت: «این فیلم فضای سوررئالی دارد وقتی فیلمنامه را خواندم با خودم گفتم آیا امكان به تصویر كشیدن فضایی كه داستان در آن روایت شده وجود دارد، همین حس كنجكاوی عامل موثری بود كه بازی در این فیلم را قبول كنم.»
او حضور مسعود رسام را به عنوان كارگردان دیگر عامل موثر در پذیرش نقش رخساره می‌داند: «نگاه خاص كارگردانانی چون رسام و تكنیك آنها در به تصویر كشیدن موضوعی كه به ظاهر تكراری می‌آید موجب می‌شود تا مخاطب با اثری متفاوت روبه‌رو شود.»
فاطمه گودرزی در این فیلم با مهرداد ضیائی، فریبا نادری و پویان گنجی همبازی است. این فیلم قرار است امشب ساعت 23:30 در قالب برنامه جشنواره فیلم‌های تابستانی روی آنتن شبكه دو سیما برود.
این فیلم اواخر سال گذشته جلوی دوربین رفت كه رضا جودی تهیه‌كننده آن درباره روند تولیدش می‌گوید: «تصویربرداری این فیلم اوایل اسفند ماه در تهران شروع شد كه این مرحله از كار در تعطیلات نوروز به پایان رسید و پس از آن تدوین بلافاصله توسط مهدی جودی شروع شد و همزمان هم رضا فخاریه جلوه‌های ویژه رایانه‌ای فیلم را انجام داد تا فیلم اواخر اردیبهشت ماه آماده پخش شود.»
در تولید این فیلم امیر قربان‌خانی (مدیر تصویربرداری)، علی نیازی(مدیر صدابرداری)، مجید اسكندری (طراح چهره‌پردازی)، نرمین نظمی(طراح صحنه و لباس) و بهرام جلالی (مدیر تولید) در تهیه و تولید این فیلم همكاری داشته‌اند.
«این فیلم فضای سوررئالی دارد وقتی فیلمنامه را خواندم با خودم گفتم آیا امكان به تصویر كشیدن فضایی كه داستان در آن روایت شده وجود دارد، همین حس كنجكاوی عامل موثری بود كه بازی در این فیلم را قبول كنم.»
 همچنین فاطمه گودرزی این روزها سرگرم بازی در مجموعه تلویزیونی«ترانه مادری» به كارگردانی حسین سهیلی‌زاده است. این مجموعه ملودرام 51 قسمتی قرار است از 15 تیر ماه هر شب روی آنتن شبكه سوم سیما برود.
داستان مجموعه تلویزیونی «ترانه مادری» با سرپرستی «مسعود بهبهانی‌نیا» توسط علی‌اكبر بابالو، زهرا پارسافر و محمدرضا خالقی‌زاده نوشته شده و ماجرای آن روایتگر خواهر و برادری به نام‌های فرخ و فرخنده است كه مشكلات بسیاری در روابط‌شان وجود دارد. این موضوع باعث دوری آنها از هم و مهاجرت فرخنده می‌شود تا اینكه بعد از قبولی پویا پسر فرخنده در یكی از دانشگاه‌های تهران او به ناچار به تهران برمی‌گردد.
در این سریال بازیگرانی چون هما روستا، دانیال حكیمی، حمیرا ریاضی، امیر دژاكام، مینا لاكانی و... در كنار گودرزی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/cultre
منبع: www.tebyan.net