به نقل از فرانس‌پرس، گروهی از باستان‌شناسان مصری در كشفی منحصر به ‌فرد، موفق به پیدا كردن تعدادی تابوت چوبی نقاشی‌شده شدند كه به قرن...
   برای نخستین‌بار در تاریخ باستان‌شناسی كشور مصر، تابوت‌هایی نقاشی‌شده با قدمتی بیش از سه‌هزار سال در مقبره‌ای كشف شدند.
به نقل از فرانس‌پرس، گروهی از باستان‌شناسان مصری در كشفی منحصربه‌فرد، موفق به پیدا كردن تعدادی تابوت چوبی نقاشی‌شده شدند كه به قرن ۱۳ پیش از میلاد مسیح (ع) یعنی سال‌های حكومت رامسس دوم تعلق دارند.
به گفته‌ی زاهی‌ هواس ـ دبیر كل ارشد هیأت آثار باستانی مصر ـ تابوت‌های نقاشی‌شده در مقبره‌ای كه به یكی از مقامات بلندپایه‌ی تمدن مصر باستان در سلسله‌های ۱۸ و ۱۹ فراعنه‌ی مصر تعلق دارد، كشف شده‌اند.
احمد سید (Ahmed Said) ـ سرپرست گروه كاوشگر از دانشگاه باستان‌شناسی قاهره ـ كشف‌ تابوت‌های نقاشی‌شده را یك كشف منحصر‌به‌فرد و تاریخی در كاوش‌های باستان‌شناسی انجام‌شده در كشور مصر دانست و اعلام كرد كه علاوه بر تابوت‌ها، تعدادی مجسمه هم كه به صاحبان تابوت‌ها تعلق دارند، كشف شده‌اند.
این مقبره در یكی از غنی‌ترین مناطق كشور مصر از نظر داشتن آثار تاریخی قرار دارد كه قدیمی‌ترین بنای پیداشده در آن، هرم فرعون زوسر (Zoser) با چهار هزار و هفتصد سال قدمت است كه به‌دلیل شكل خاص معماری آن، به هرم پله‌یی مشهور است و شهرت جهانی دارد. این هرم كه نخستین هرم ساخته‌شده در كشور مصر است، در دو هزار و هفتصد سال پیش از میلاد مسیح (ع) بنا شده و آثار تاریخی ارزشمندی در آن به‌دست آمده‌اند كه بخش اعظم آن در موزه‌ی ملی مصر در قاهره نگه‌داری می‌شود.

 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.aftab.ir