«محمدرضا ورزی» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، در مورد جدیدترین پروژه سینمایی خود، گفت: فیلمبرداری «نظام از راست»...
 «اكبر عبدی» در فیلم تازه «محمدرضا ورزی» با نام «نظام از راست» در نقش یك سارق كه جایش با یك سرباز عوض می‌شود، ایفای نقش كرده است.  
«محمدرضا ورزی» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، در مورد جدیدترین پروژه سینمایی خود، گفت: فیلمبرداری «نظام از راست» در اردیبهشت و خردادسال جاری با 75 حلقه نگاتیو به پایان رسید و امیر شاهوردی تدوین این فیلم را به نیمه رسانده است.
ورزی كه «نظام از راست» اولین كار سینمایی او در فضای معاصر به‌شمار می‌رود، در مورد دلیل ساخت این فیلم گفت: وقتی كسانی كه كار معاصر می‌سازند، به ساخت آثار تاریخی روی می‌آورند، گرایش یك فیلمساز با كارنامه تاریخی به فیلم‌های معاصر مسأله عجیبی نیست و من باز هم در سینما كارهای معاصر را تجربه خواهم كرد.
وی تصریح كرد: این فیلمنامه از سوی آقای «حبیب‌الله كاسه‌ساز» به من پیشنهاد شد و من از ساختار آن خوشم آمد.
ورزی ادامه داد: این كار ویژگی‌های مثبت زیادی داشت كه من برای تنوع در فضای كاری خودم تصمیم گرفتم آن را به عنوان اولین فیلم خود در فضای معاصر بسازم.
ورزی در ادامه تصریح كرد: متأسفانه در طول فیلمبرداری اخباری مبنی بر توقف این پروژه منتشر شد كه صحت ندارد و مراحل فیلمبرداری به خوبی انجام شده است.
در «نظام از راست»‌، «اكبر عبدی» سارقی است كه طی اتفاقاتی جایش با یك سرباز (میرطاهر مظلومی) تغییر می‌كند و ... 
پس از پایان فیلمبرداری فیلم «نظام از راست» به كارگردانی «محمدرضا ورزی»، تدوین آن آغاز شده و به نیمه رسیده ‌است.
سایر عوامل «نظام از راست» عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: مجتبی رحیمی، صدابردار: مهران ملكوتی، طراح گریم: شهرام خلج، مجریان گریم: محبوبه صدیق نیا، میكائیل ثامنی، مدیر برنامه ریزی: محسن صادقی نسب، دستیار اول كارگردان: مسعود عجمی، دستیار كارگردان: سعید مرادی، امیر بهرام كاویان پور، منشی صحنه: حسن زمانی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا ورزی، گروه صحنه و لباس: محمدكاسه ساز (مدیر صحنه و دستیار اول) امیر دهقانی، رضا اصغری.
اكبر عبدی، میرطاهر مظلومی، لیلا برخورداری، فریده دریامج، حسن رضیانی و برزو تقی نژاد از بازیگران «نظام از راست» هستند.
این فیلم را حبیب‌الله كاسه‌ساز به سفارش ارتش جمهوری اسلامی ایران تهیه كرده است.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: خبرگزاری فارس