مریلین مونرو
در این عکس کمیاب مریلین مونرو بازیگر مشهور سینما در کنار جان اف. کندی و رابرت کندی در جریان مراسم...
 
مجموعه عکس‌های جان اف.کندی که توسط سسیل استوتن عکاس کاخ سفید گرفته شده، روز پنجشنبه به قیمت 151 هزار دلار فروش رفت.
به گزارش خبرآنلاین، در این عکس کمیاب مریلین مونرو بازیگر مشهور سینما در کنار جان اف. کندی و رابرت کندی در جریان مراسم خیریه برای دموکرات‌ها دیده می‌شود.
این عکس در پاکت نامه‌ای قرار داشت که روی آن «اشیاء حساسیت‌برانگیز- 10 مه 1962» نوشته بود و شامل 22 عکس از این مراسم بود. انتظار می‌رفت این عکس بین 4 تا 6 هزار دلار فروخته شود، اما این عکس به قیمت 9 هزار و 150 دلار در حراجی روز پنجشنبه به فروش رفت.
متیو هیلی، متخصص کتاب، دستنویس و عکس‌های تاریخی انتشارات بونهمس گفت: «این تنها عکسی است که این سه نفر را کنار هم نشان می‌دهد. نسخه‌های بسیار کمی از این عکس وجود دارد.»
عکس‌های این مجموعه را میراث‌داران استوتن در اختیار حراجی بونهمس گذاشته‌اند. این مجموعه شامل 12 هزار عکس است و انتظار می‌رفت به قیمت 200 هزار دلار فروخته شود.
استوتن اولین عکاس رسمی کاخ سفید بود. او از زندگی خصوصی و جمعی کندی عکس‌های فراوانی گرفته است. 60 درصد عکس‌های این مجموعه مربوط به حضور کندی در مراسم عمومی هستند. باقی عکس‌ها مربوط به زندگی خصوصی کندی هستند، تولد فرزندان او، کریسمس در کنار خانواده و کندی در سفر.
در این بین عکس مرلین مونرو در کنار برادران کندی از نابودشدن توسط سرویس مخفی جان سالم به در برده است. این عکس در ملکی شخصی در منهتن گرفته شده است.
هیلی می‌گوید: «واضح است که سرویس مخفی دستور داشته از گرفتن عکس مونرو با برادران کندی جلوگیری کند.»
ماموران سرویس مخفی تاریک‌خانه استوتن را زیرورو کردند و چند نگاتیو را از بین بردند اما متوجه این نگاتیو که در ظرف داروی ثبوت بود نشدند.
یکی دیگر از عکس‌های مشهور این مجموعه عکسی است که کندی را در کنار فرزندانش در حال جست و خیز نشان می‌دهد. کندی پایین این عکس نوشته: «کاپیتان استوتن- که به زیبایی این لحظه شاد در کاخ سفید را ثبت کرد. جان اف. کندی.»
این عکس که انتظار می‌رفت بین 7 تا 9 هزار دلار فروخته شود، به قیمت 18 هزار و 300 دلار به فروش رفت.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir