بررسی های اولیه كارشناس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش روی ریتون كشف شده توسط ماموران آگاهی این شهر احتمال می دهد كه این ریتون...
  ماموران آگاهی شوش موفق به كشف یك ریتون كتیبه دار شدند اما هنوز كارشناسان اداره میراث فرهنگی این شهر درباره اصل یا تقلبی بودن آن به توافق نرسیده اند. این ریتون درحال حاضر در دادگستری شوش قرار دارد.  
بررسی های اولیه كارشناس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش روی ریتون كشف شده توسط ماموران آگاهی این شهر احتمال می دهد كه این ریتون متعلق به دوره هخامنشی باشد اما بسیاری دیگری اعتقاد دارند كه تقلبی است.
 رضا چنانی مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش در گفتگو با میراث خبر، طلا بودن این ریتون را تایید كرد و گفت:«بررسی اولیه كارشناس اداره هخامنشی بودن این ریتون را احتمال می دهد اما برای كشف حقیقت به بررسی بیشتری توسط پژوهشكده باستان شناسی نیاز است.»
 به گفته وی این ریتون در حال حاضر در دادگستری شوش قرار دارد و پس از انتقال آن به اداره بررسی بیشتری روی آن قرار می گیرد.
دادگستری شوش براساس نظر كارشناس اداره میراث فرهنگی شوش این ریتون را اصل می‌داند.
بر همین اساس یك نفر در این رابطه دستگیر و پرونده آن در دادگستری شهر شوش مفتوح است.
از سوی دیگر سیروس برفی مدیر داخلی پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری شوش اعتقاد دارد كه بررسی اولیه نشان می‌دهد كه این ریتون تقلبی است.
وی كه به گفته خود عكس این ریتون را مشاهد و به دیگر باستان شناسان و اساتید این فن نشان داده اعتقاد دارد كه كتیبه روی این ریتون ناشیانه نوشته شده‌است.
 

 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/cultue
منبع: www.chn.ir