نگاهی به فیلم‌های مطرح سینمای جهان با موضوع «كریسمس»
فیلم «سرود شب كریسمس» به كارگردانی «رابرت زمكیس» با حضور «جیم كری» كه پیش از این همه در نقش‌های مشابهی چون «اسكروچ»...

فیلم های سینمایی با موضوع کریسمس 

سینمای هالیوود همواره نگاه ویژه و خاصی به داستان‌هایی با موضوع «كریسمس» داشته است و در این راستا سینماگران مطرح جهان آثاری چون «چه زندگی شگفت‌انگیزی»، «معجزه در خیابان سی‌ و چهارم» و «سرود كریسمس» را ساخته و در معرض تماشای سینمادوستان قرار داده‌اند. 

فیلم «معجزه در خیابان سی وچهارم» محصول ‌‌١٩٩٤ است و بازسازی اثری كلاسیك بوده و محصول كمپانی فوكس قرن بیستم است. 

بنا بر اعلام كامینگ سون، فیلم «تنها در خانه» محصول ‌‌١٩٩٠ به همراه فیلم «كریسمس مبارك» محصول آلمان/ انگلستان/ بلژیک/ رومانی در سال ‌‌٢٠٠٥ به کارگردانی «کریستین کاریون»، «شب قبل از كریسمس» محصول ‌‌١٩٤١، «اسكروچ» محصول ‌‌١٩٨٨، «كنایه ملی شب های كریسمس»، «مرا در سنت لوئیس ملاقات كن»، «محل تجارت» محصول ‌‌١٩٨٣ و «چه زندگی شگفت انگیزی ـ فرانك كاپرا» محصول ‌‌١٩٤٦ از دیگر آثار مرتبط با این موضوع پرطرفدار سینمایی هستند. 

فیلم‌های «كریسمس كارول ماپت» محصول ‌‌١٩٩٢، «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» محصول سال ‌٢٠٠٠ و «رویای پیش از كریسمس» اثر «تیم برتون» محصول ‌‌١٩٩٣ دیگر فیلم‌های معروف كریسمسی هستند. 

همچنین از معروف‌ترین فیلم‌های كریسمسی در چند دهه‌ی اخیر نیز می‌توان به یك داستان كریسمسی محصول سال ‌١٩٨٣ اشاره كرد كه توسط كمپانی متروگلدوین مایر ساخته شد. 

«یك داستان كریسمسی» یكی از پولساز‌ترین فیلم‌ها در این خصوص به‌شمار می‌رود كه توانسته است در ‌١٠ سال گذشته ‌٦ و نیم میلیون كپی دی‌وی‌دی و بلوری بفروشد. 

فیلم «سرود شب كریسمس» به كارگردانی «رابرت زمكیس» با حضور «جیم كری» كه پیش از این همه در نقش‌های مشابهی چون «اسكروچ» (خسیس ولئیم) ظاهر شده بود، در جدیدترین فیلم شركت «دیزنی» كه به شكل انیمیشن دیجیتال ساخته می‌شود نقش‌آفرینی می‌كند. 

رابرت زمه‌كیس كارگردان هالیوودی كه با ساخت «فارست گامپ» موفق به دریافت جایزه اسكار از مراسم آكادمی علوم و هنرهای بصری شده است، تجربه ساخت انیمیشن دیگری با موضوع كریسمس با عنوان «قطار سریع‌السیر قطبی» را در كارنامه‌اش دارد. فیلمنامه‌ی «سرود شب كریسمس» براساس داستانی از «چارلز دیكنز» به نگارش درآمده است. تاكنون نسخه‌های زیادی از این اثر دیكنز در عالم سینما و انیمیشن به تصویر كشیده شده است. 

برای آمار به روزتر فیلم های کریسمس لینک های زیر را باز کنید:

بیشتر بدانید : معرفی بهترین فیلم‌های کریسمسی تمام دوران + عکس

بیشتر بدانید : 12 فیلم برتر كریسمسی تاریخ سینما

بیشتر بدانید : بهترین فیلم های تاریخ با موضوع «کریسمس» + عکس

بیشتر بدانید : بهترین کتاب‌هایی که درباره کریسمس نوشته شده‌اند و تبدیل به فیلم شده اند

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir