داستان این انیمیشن كه به سفارش مركز فرهنگی هنری صبا ساخته می‌شود درباره سه روح خردسال از ملیت‌های مختلف است كه همگی از قربانیان دسیسه‌های شیطان در روی زمین هستند؛ آنان...
 
   فیلم تلویزیونی و انیمیشن «دست‌های كوچك، قلب‌های بزرگ» با نگاهی دوباره به سلسله اتفاقاتی كه منجر به انهدام هواپیمای ایرباس روی آب‌های خلیج فارس شد، قرار است در سالگرد این حادثه (۱۲ تیر ماه) برای خردسالان از تلویزیون پخش شود.
میترا عبدی از كارگردانان این فیلم چندی پیش گفت: این فیلم انیمیشن اكنون در مرحله‌ی موسیقی( گذاری) است كه به احتمال زیاد تا اواخر اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود كه در سالروز حادثه‌ی هواپیمای ایرباس در خلیج فارس، ۱۲ تیر ماه از تلویزیون پخش شود.
وی گفت: داستان این انیمیشن كه به سفارش مركز فرهنگی هنری صبا ساخته می‌شود درباره سه روح خردسال از ملیت‌های مختلف است كه همگی از قربانیان دسیسه‌های شیطان در روی زمین هستند؛ آنان به كمك حامی خود پدربزرگ سعی می‌كنند جلوی یكی از دسلسله‌های شیطان را كه در روی زمین و در جنوب ایران در حال اتفاق است بیگیرند. شیطان با كمك دستیار خود فرمانده یك ناو پیشرفته آمریكایی به نام وینسینس را كه در جریان جنگ تحمیلی در خلیج فارس حضور دارد، وسوسه كردن و علی‌رغم تمام تلاشی كه بچه‌ها برای جلوگیری از این حادثه می‌كنند، موفق به جلوگیری از این حادثه نمی‌شوند و هواپیمای ایرباس ایرانی فراز خلیج فارس بر اثر اصابت موشك پرتاب شده از این ناو منهدم می‌شود.
«ست‌های كوچك، قلب‌های بزرگ»‌ با تكنیك تلفیقی سه بعدی و دو بعدی كامپیوتری و در مدت هفتاد و دو دقیقه تهیه و تولید شده است.
میترا عبدی، كارگردان این انیمیشن همچنین گفت: جهت باورپذیری بیشتر سه روح كودك در این كار، برای اولین بار از حجم بسیار زیادی از افكتهای تصویری ویژه استفاده شده‌است كه امیدواریم در باورپذیری مخاطب تأثیرگذار باشد.
در این كار علی صمیمی زاد علاوه بر كارگردانی دوم، عهده دار نویسندگی فیلمنامه نیز بوده و بر اساس فیلم نامه‌ای به همین نام نوشته‌ی جواد شمقدری و شهاب ملت خواه و تحقیقات حبیب احمدزاده فیلمنامه كار را آماده كرده است. نوروز عباسی طراحی فضاها را انجام داده است. طراحی شخصیتها توسط محمد خیراندیش، سعید ضامنی انجام شده و استوری برد و لی‌اوت: سعید ضامنی، كلید و میانی:مهتاب وكیل، عهدیه مدرس مطلق، مسعود معین اسلام، حمید سهرابی و آناهیتا نژادبختیاری، طراحی افكت‌های تصویری دو بعدی به عهده مجید شیرعلی وفضاسازی سه بعدی توسط علیرضا مرتضوی و كامپوزیت نهایی را علی فتحی انجام داده است.

 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.aftab.ir