وی كه در ابتدا نامش به عنوان كارگردان سریال «سه درچهار» مطرح شد و درنهایت به عنوان مشاور تولید این سریال طنز بسنده كرد، در گفت‌وگو با...
 

خنداندن مردمی كه از صبح تا شب همه دنیایشان طنز است كار سختی است 
محمدحسین لطیفی حضور جدی در سریال «نردبام آسمان» را دلیل سپردن كامل كارگردانی «سه درچهار» به مجید صالحی عنوان كرد.
وی كه در ابتدا نامش به عنوان كارگردان سریال «سه درچهار» مطرح شد و درنهایت به عنوان مشاور تولید این سریال طنز بسنده كرد، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، به توضیح دلایل این مساله پرداخت.
محمدحسین لطیفی دراین باره اظهار كرد: هنگامی كه قصد كردم كارگردانی «سه در چهار» را برعهده بگیرم هدفی داشتم كه امروز حداقل بخش عظیمی از آن اتفاق افتاده است.
وی كه اعتقاد دارد در سینما و تلویزیون كارگردان طنز موفق كم داریم، این اعتقاد را هدف خود از‌ همكاری با مجید صالحی در مجموعه تلویزیونی «سه در چهار» عنوان كرد.
كارگردان سریال‌های «همسایه‌ها»، «صاحبدلان»، «سفرسبز» و «كت جادویی» خاطرنشان كرد: ما مردم طنازی داریم كه به‌راحتی نمی‌توانیم آنها را بخندانیم. شاید دركشوری دیگر مردم به راحتی از بیان دوكلمه بخندند اما ساخت سریال طنز برای مردم ما كه از صبح تا شب همه دنیایشان طنز است، كار سختی است.
محمدحسین لطیفی كه هم‌اینك مشغول كارگردانی سریال تاریخی «نردبام آسمان» است و برای نخستین‌بار است كه مجموعه‌ای تاریخی را كارگردانی می‌كند به ایسنا ادامه داد: از آن جا كه كارگردان موفق طنز در كشور كم داریم، احساس كردم باید نیروی كارآمدی آرام‌آرام بیایند، تجربه كرده و راه درست را پیدا كنند. بنابراین پذیرفتم كه در كنار آقای صالحی باشم؛ اما «نردبام آسمان» مقداری از حضور جدی من در سریال «سه درچهار» را كم كرد و هر دو كار هم برای تلویزیون بود.
این كارگردان سینما و تلویزیون درباره‌ی آن چه به عنوان سریال «سه درچهار» به كارگردانی مجید صالحی ساخته شده‌است، گفت: بالطبع سریالی كه من می‌بینم به حد قابل قبولی از جذب مخاطب رسیده است. ممكن است این سریال نتوانسته باشد آمار صددرصد رضایت بینندگان را به خود اختصاص دهد، اما تجربه‌ی اولیه‌ی خوبی برای مجید صالحی است.
لطیفی ابراز اطمینان كرد كه با ساخت «سه‌ درچهار» از این پس مدیران تلویزیون به این كارگردان جوان اعتماد بیشتری كرده و فرصت‌های بیشتری را دراختیار او قرار ‌دهند.
وی در پایان گفت: مجید صالحی آرام‌آرام می‌تواند به جرگه‌ی كارگردانان طنز موفقی كه معتقدم تعدادشان سه‌ - چهار تن بیشتر نیست بپیوندد.

 
 
 
 

 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.Isna.ir