در این مدت 10 سال به دلیل مشكلات و معضلاتی كه وجود داشت، امكان برگزاری نبود، اما به لطف خدا در سال...
نمایشگاه آثار، ادوات و ابزار هنرمندی "استادان بزرگ نستعلیق" ایران، در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران گشایش یافت. 
این نمایشگاه هنرهای سنتی ایران، نخستین نمایشگاه دوران مدیرت محمود شالویی در سمت مدیر كلی دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرستی موزه‌ی هنرهای معاصر تهران به‌شمار می‌رفت.
او در مراسم گشایش این نمایشگاه كه عصر روز گذشته با حضور برخی از هنرمندان و مدیران فرهنگی هنری كشور همراه بود، متذكر شد: این نمایشگاه، فرصتی را فراهم كرده تا مجموعه‌داران و صاحبان اثر هنری عملا این‌گونه حضوری پرشور داشته باشند، لذا همین امر موجب شده كه برنامه‌ریزان هنری سعی در برگزاری اولین دوسالانه ملی خوش‌نویسی در كشور داشته باشند، دوسالانه‌ای كه جایش خالی بود و انتظار می‌رود كه سال آینده با شور هرچه تمام‌تر برگزار شود.
حمید عجمی - دبیر نمایشگاه - هم از نوبت اول این نمایشگاه یاد كرد كه 10 سال پیش در خانه‌ی سوره برگزار شده و این نمایشگاه كه به‌همت واحد خوش‌نویسی مركز حوزه هنری هنرهای تجسمی شكل گرفته است.
به‌گفته‌ی او، در این مدت 10 سال به دلیل مشكلات و معضلاتی كه وجود داشت، امكان برگزاری نبود، اما به لطف خدا در سال 86 ردیف اعتباری فراهم شد تا امسال توانستیم نمایشگاه استادان بزرگ نستعلیق را برگزار كنیم.
وی بیان كرد: ایرانیان همیشه در طول تاریخ درخشیده و هنرمندان این مرز و بوم سكوی اول هنری را به خود اختصاص داده‌اند.
دبیر نمایشگاه در پایان افزود: گرمی هوای داخل محوطه هیچ ربطی به واحد مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری ندارد و بیشتر به حوزه هنری وزارت ارشاد ارتباط پیدا می‌كند.
آثاری که در نمایشگاه "استادان بزرگ نستعلیق" به‌نمایش درآمده، به دوره‌ی صفویه، قاجاریه و تیموری تعلق دارند. یك‌صد و50 اثر هم از استادان و هنرمندان مدعو معاصر است و 50 اثر در بخش رقابتی در گالری شماره‌ی 9 به‌نمایش در‌آمده است.
در بخشی از این نمایشگاه هم کاغذهای رنگی، قلم تراش‌ها، قلم‌دان‌ها و ابزار و ادوات سنتی خوش‌نویسی عرضه شده است.
نمایشگاه یادشده تا 17 مردادماه سال جاری ادامه دارد.

 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.Isna.ir