چارلز دیکنز
در انتها چه اتفاقی برای ادوین درود رخ داد؟ قرار است شبکه بی‌بی‌سی بالاخره پاسخی برای این قتل پیدا و دست قاتل را رو کند. فیلم تلویزیونی...
 
راز قتل یکی از شخصیت‌ها در رمان ناتمام «معمای ادوین درود» نوشته چارلز دیکنز در سریالی محصول شبکه بی‌بی‌سی فاش می‌شود.
به گزارش خبرآنلاین، در انتها چه اتفاقی برای ادوین درود رخ داد؟ قرار است شبکه بی‌بی‌سی بالاخره پاسخی برای این قتل پیدا و دست قاتل را رو کند. فیلم تلویزیونی «معمای ادوین درود» تابستان امسال روی آنتن می‌رود.
دیکنز سال 1870 خسته از فعالیت‌های بسیارش و پیش از آنکه بتواند پایان رمان را رقم بزند درگذشت. او دوسوم این اثر را نوشته بود و رمان جایی رها شده بود که درود به شکل اسرارآمیز ناپدید می‌شود. پس از نوشتن این بخش دیکنز روز هشت ژوئن دچار حمله قلبی شد و یک روز بعد درگذشت.
او در این یک روز هشیاری خود را بازنیافت و تنها چیزی که از ادامه رمان باقی ماند طرح داستانی بود که خیلی واضح نیست.
حالا در اقتباس گوینت هیوز که سال پیش سریال تحسین‌شده «پنج روز» را در بی‌بی‌سی داشت این رمان به پایان می‌رسد و معمای ادوین درود حل می‌شود.
بی‌بی‌سی پایان هیوز برای این اثر را فاش نکرده، اما به نظر می‌رسد همه چیز زیر سر جان جسپر، دایی نابه‌کار ادوین و رهبر گروه کر کلیسای کلویسترهام باشد. جالب اینجاست که این کلیسا در نزدیک خانه دیکنز بود که بنا و خیابان‌های اطراف آن در اغلب رمان‌های دیکنز حضور دارند.
از زمانیکه اولین اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی (سال 1909 و 1914) از این کتاب صورت گرفت داستان به این شکل ادامه پیدا می‌کرد که جسپر خواهرزاده خود را خفه می‌کند و جسد او را در بشکه اکسیدکلسیم پنهان می‌کند.
شاید این پایان مدنظر دیکنز بوده باشد، اما این نویسنده بزرگ در نامه‌ای به جان فارستر که زندگینامه دیکنز را نوشت گفته است: «وسوسه‌ای را که برای این داستان در ذهن داشتم و درباره‌اش به تو گفته بودم کنار گذاشتم، برای داستان جدیدم ایده‌ای جدید و بسیار جالب دارم. نه ایده‌ای که جذابیت داستان را از بین ببرد، اما ایده‌ای بسیار قدرتمند، هرچند نوشتن آن دشوار است.»
«ادیون درود» یکی از آثار تلویزیونی بی‌بی‌سی براساس نوشته‌ای از دیکنز است، این شبکه در برنامه «سال کتاب» قرار است اقتباس‌هایی از «انتظارات بزرگ»، «داستان دو شهر» و «مارتین شوزلویت» ارائه کند. سال آینده مصادف با تولد 200 سالگی دیکنز است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir