به نقل از ستاد خبری جشن نغمه و طبیعت، مجید آشوری، مسئول برگزاری این جشن با اعلام این خبر گفت: این برنامه با حضور اساتید و بزرگان عرصه موسیقی محلی و بومی كشور به همراه حركات...
اولین جشن نغمه و طبیعت 9 تا 11 مرداد ماه با حضور 11 گروه موسیقی محلی در كهن ترین جنگل‌های جهان (جنگل ابر شاهرود) ‌برگزار می‌شود.  
به نقل از ستاد خبری جشن نغمه و طبیعت، مجید آشوری، مسئول برگزاری این جشن با اعلام این خبر گفت: این برنامه با حضور اساتید و بزرگان عرصه موسیقی محلی و بومی كشور به همراه حركات آیینی - سنتی برگزار می‌شود.
وی افزود: در این جشن سه روزه گروههایی مانند گروه عاشیق حسن اسكندری و حركات آیینی آذربایجان، گروه استاد علی اكبر مهدی پور از چهارمحال و بختیاری، گروه استاد قلیچ انوری از تركمن صحرا حضور دارند.
آشوری كه مسئول تعاونی توسعه گردشگری هیركان توران شاهرود است، در ادامه خاطرنشان كرد: استاد عبدالرحیم حسین‌پور و حركات آیینی خورشید جام از تربت جام، گروه حركات آیینی فواد محمدی از سنندج كردستان، گروه موسیقی محلی لرستان (استاد فرج علیپور) و گروه موسیقی محلی سیستان بلوچستان (استاد زنگشاهی) از دیگر هنرمندانی به شمار می‌روند كه قرار است در این جشن سه روزه به اجرای موسیقی محلی بپردازند.
وی افزود: از دیگر گروه‌های شركت كننده می‌توان به گروه موسیقی محلی مازندران ( استاد محمدرضا اسحاقی) ، گروه موسیقی محلی گیلان ( استاد نصرتی و شفیعی)، گروه موسیقی قشقایی و حركات آیینی و گروه موسیقی رزیف از بوشهر اشاره كرد.
این مقام مسئول در خصوص هدف از برگزاری این برنامه موسیقی گفت: جشن نغمه و طبیعت در راستای ادای دین نسبت به موسیقی محلی و بومی میهن‌مان تعریف شده است. همچنین در این جشن سعی می‌شود تا یكی از منحصر به فردترین جاذبه‌های گردشگری و اكوتوریستی ایران زمین یعنی كهن جنگل جهان، جنگل ابر نیز معرفی شود.
آشوری در پایان گفت: این برنامه موسیقی با همكاری كانون موسیقی شهرستان شاهرود، اداره میراث فرهنگی، منابع طبیعی و فرمانداری این شهرستان و شركت تعاونی توسعه گردشگری هیركان توران شاهرود برگزار می‌شود.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: خبرگزاری فارس