فیلم سینمایی "هلبوی 2: ارتش طلایی" ( پسر جهنمی) ساخته گی‌یرمو دل تورو در اولین روز اکران در آمریکا در 3204 سینما 8/13 میلیون دلار فروخت و با کنار زدن...
 فیلم سینمایی "هلبوی 2: ارتش طلایی" ( پسر جهنمی) ساخته گی‌یرمو دل تورو در اولین روز اکران در آمریکا در 3204 سینما 8/13 میلیون دلار فروخت و با کنار زدن "هنکاک" صدرنشین شد. ورایتی اعلام کرد فروش روز اول "ارتش طلایی" بسیار بیشتر از قسمت اول "هلبوی" ( پسر جهنمی) بود که سال 2004 با 6/8 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد و انتظار می‌رود تا پایان روز یکشنبه حدود 30 میلیون دلار بفروشد. 
 ران پرلمن، سلما بلر و داگ جونز در "ارتش طلایی" بازی می‌کنند که بر اساس سری رمان‌های تصویری مایک میگنولا ساخته شده ‌است. در خلاصه داستان فیلم آمده: وقتی دنیای افسانه‌ای می‌کوشد کنترل زمین را به دست بگیرد، دولت آمریکا دست به دامن اداره تحقیقات فراهنجار می‌شود و این اداره بار دیگر هلبوی، قهرمان شیطانی و همراهان او را برای مبارزه با دیکتاتوری بیرحم که قصد پیاده کردن نقشه های خود دارد، فرا می‌خواند.
کمدی خانوادگی "دیو را ملاقات کن" با بازی ادی مورفی نیز در روز اول نمایش در 3011 سینما 7/1 میلیون دلار به دست آورد. این بدترین فروش روز اول فیلمی با بازی مورفی پس از فیلم ناموفق "ماجراهای پلاتو نش" بود که سال 2002 روز جمعه تنها 700 هزار دلار فروخت.
"دیو را ملاقات کن" را برایان رابینز کارگردانی کرده و الیزابت بنکس و گابریل یونین دیگر بازیگران آن هستند. داستان درباره گروهی موجودات بیگانه بسیار کوچک است که هدایت سفینه‌ای فضایی به شکل یک انسان را به عهده دارند. مشکل زمانی به وجود می‌آید که آنها با یک زن زمینی روبرو می‌شوند و ...
فیلم ماجرایی حادثه‌ای "سفر به مرکز زمین" با بازی برندان فریزر، جاش هاچرسن و آنیتا بریم به عنوان سومین فیلمی که از این هفته به طور گسترده اکران شده، در 2390 سینما 7/6 میلیون دلار فروش داشت و پس از "هنکاک" ویل اسمیت در رده سوم قرار گرفت.
"سفر به مرکز زمین" بر مبنای کتاب معروف ژول ورن ساخته شده و درباره محققی است که در تلاش برای پیدا بردن به آنچه برای برادرش اتفاق افتاده، همراه برادرزاده و یک راهنما راهی سفری شگفت‌انگیز و خطرناک به دنیای گمشده در مرکز زمین می‌شوند. این فیلم را اریک برویگ کارگردانی کرده است.
"هنکاک" با بازی ویل اسمیت به نقش یک ابرقهرمان سرسخت در دومین جمعه اکران، تنها 44 درصد تماشاگران خود را از دست داد  و با 4/10 میلیون دلار فروش در 3965 سینما مجموع فروش خود را به حدود 4/142 میلیون دلار رساند.
فیلم انیمیشن "وال- ای" تولید پیکسار و دیسنی نیز به حضور موفق خود در گیشه ادامه داد و روز جمعه 6/5 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش این فیلم تقریبا 9/149 میلیون دلار شده است.
 
 
 
 
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.jamejamonline.ir