حاضران در سالن نمایش فیلم با كف زدن‌های متوالی اعتراض‌شان را به این فیلم اعلام كردند و پس از نمایش فیلم، «بهروز افخمی» برای جواب دادن به سوالات متعدد اهالی رسانه بدون....
 
 متن و حاشیه روز سوم جشنواره فجر
برگزاری سومین روز از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر با حاشیه‌ها و اتفاقاتی چون شرط‌گذاری اصغر فرهادی برای اكران فیلمش در برج میلاد و خنده تماشاگران به كارگردان«فرزند صبح» همراه بود.
 
به گزارش خبرنگار سینمایی باشگاه خبری فارس «توانا»، برگزاری سومین روز از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر در مركز همایش‌های برج میلاد با حاشیه‌ها و اتفاقاتی چون شرط‌گذاری اصغر فرهادی برای اكران فیلمش در برج میلاد، تأكید عجیب رسانه‌ها برای روشن شدن تكلیف «اسب حیوان نجیبی است» و سوت و كف و خنده تماشاگران به «فرزند صبح» همراه بود.
 
* سینماگران حاضر در مركز همایش‌های برج میلاد
از هنرمندانی كه در سومین روز از جشنواره فیلم فجر در مركز همایش‌های برج میلاد حضور داشتند، می‌توان به افراد زیر اشاره كرد:
جواد شمقدری، نادر طالب‌زاده، پوران درخشنده، رامبد جوان، پارسا پیروزفر، بهروز افخمی، علیرضا كمالی، بهرام عظیمی، منوچهر اكبرلو، هارون یشایایی، علی سرتیپی، داوود امیری، پیمان قاسم‌خانی، رضا عطاران، ویشكا آسایش، بهاره رهنما، سحر عصرآزاد، سامان سالور، محمدهادی كریمی، پژمان كریمی، طهماسب صلح‌جو، شیرین بینا، جواد طوسی، نورا هاشمی، فرزاد حسنی، مهوش وقاری، محسن قاضی‌مرادی، علیرضا سربخش، سیاوش اسعدی، رضا صائمی، ناصر رفایی، مسعود فراستی، علی معلم، محمود گبرلو، مهدی احمدی، امیر قادری، محمدتقی فهیم و...
 
* با شرط اصغر فرهادی مشكل صوتی برج میلاد حل شد
به گزارش خبرگزاری‌ها، طبق اعلام مشاور رسانه‌ای این فیلم با توجه به اینكه طی چند روز گذشته در سینمای برج میلاد سیستم نمایش باعث گلایه‌ بسیاری از سینماگران شده است، نمایش «جدایی نادر از سیمین» در سینمای برج میلاد به احترام منتقدان و خبرنگاران، منوط به تصحیح سیستم صوتی و تصویری سالن برج میلاد است.
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، درست بعد از انتشار این خبر اولتیماتوم جواب داد و روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام كرد، برخلاف آنچه عنوان شده، سیستم پخش صدای سالن اصلی مركز همایش‌های برج میلاد در بهترین وضعیت فنی قرار دارد و اگر پخش صدای فیلمی در روزهای گذشته در این سالن با مشكل روبه‌رو شده، احتمالا به مشكل صدای خود آن فیلم مربوط بوده است.
تجهیز سیستم پخش صدای مركز همایش‌های برج میلاد به روزآمدترین تجهیزات فنی برای پخش صدای دالبی، این سالن از سالن‌های مجهز كشور محسوب می‌شود و فیلمسازان محترم می‌توانند نسبت به پخش فیلم خود با بهترین كیفیت فنی اطمینان داشته باشند.
 
* نمایش «اسب حیوان نجیبی است» مشكلی ندارد
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «جواد شمقدری» معاون امور سینمایی وزارت ارشاد در جمع خبرنگاران دقایقی را به توضیح در خصوص برخی از حواشی این روزهای جشنواره فجر پرداخت.
بر اساس این گزارش، وی كه پس از مصاحبه تفصیلی با یكی از شبكه‌های خارجی به میان خبرنگاران ایرانی آمده بود، در پاسخ به خبرنگاران در خصوص اینكه آیا سرانجام مشكل نمایش فیلم «عبدالرضا كاهانی» در جشنواره برطرف شده است یا خیر، گفت: فیلم «اسب حیوان نجیبی است» هیچ مشكلی برای نمایش در جشنواره ندارد و حتماً در جشنواره به نمایش درخواهد آمد.
وی افزود: قطعاً فیلم آقای كاهانی اكران می‌شود و بعید می‌دانم كه نیروی انتظامی در آینده از فیلم ایراد بگیرد.
صبح سومین روز از جشنواره فیلم فجر، معاون سینمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در ذكر توضیحاتی درباره «اسب حیوان نجیبی است» و اینكه مشكلات این فیلم به كجا ختم می‌شود، گفت: فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر از نظر ما هیچ مشكلی ندارند، اما ممكن است هر فیلمی یك مدعی یا شاكی خصوصی یا غیرخصوصی داشته باشد كه باید برای این موضوع تهیه‌كننده و فیلمساز فكری بكنند. ما هم در معاونت سینمایی سعی می‌كنیم در موارد محدودی كه چنین مشكلی وجود دارد سوءتفاهمات را به نوعی برطرف كنیم.
وی در ارتباط با اكران‌های جهانی «اسب حیوان نجیبی است» هم بیان داشت: درباره جشنواره‌های جهانی به غیر از یكی از فیلم‌های جشنواره كه در برلین حضور دارد، درباره بقیه فیلم‌ها هنوز هیچ تصمیمی نگرفته و نظری اعلام نكرده‌ایم. لذا باید برای حضور این فیلم‌ها در جشنواره‌های جهانی یك‌بار دیگر این آثار مورد بررسی قرار بگیرد و قطعا در این زمینه فیلم‌هایی كه مناسب حضور در سطح بین‌المللی نباشند، حذف خواهند شد.
 
* افخمی و لرزه به برج میلاد با «فرزند صبح»
یكی از حاشیه‌‌سازترین نشست‌های جشنواره فیلم فجر، شب گذشته برگزار شد.
فیلم سینمایی «فرزند صبح» بعد از تمام حرف‌ها و حدیث‌های فراوان شب گذشته از ساعت 21.30 در سالن اصلی مركز همایش‌های برج میلاد اكران شد. اهالی رسانه كه مشتاقانه منتظر تماشای یك فیلم خوب و جذاب با موضوع زندگی امام خمینی (ره) بودند، با فیلمی ضعیف به لحاظ فیلمنامه و ساختار مواجه شدند.
حاضران در سالن نمایش فیلم با كف زدن‌های متوالی اعتراض‌شان را به این فیلم اعلام كردند و پس از نمایش فیلم، «بهروز افخمی» برای جواب دادن به سوالات متعدد اهالی رسانه بدون هماهنگی به سالن نشست آمد و بدون میكروفن سخن گفت.
به گزارش فارس، در ابتدای این نشست «بهروز افخمی» بیان داشت: در بیانیه‌های قبلی مفصل توضیح دادم كه نام من را به عنوان كارگردان این فیلم معرفی نكنید.
وی در ادامه خاطرنشان كرد: فیلم سینمایی «فرزند صبح» به لحاظ فنی مشكل شدیدی داشت؛ چه در نوع صدا و چه به لحاظ پخش تصاویر.
وی در ادامه تصریح كرد: این فیلم با دوربین سوپر 35 با قاب باز گرفته شد و از همان ابتدا پیش‌بینی می‌كردیم كه این نسخه در ایران قابل چاپ نیست و هیچ لابراتواری در ایران توان چاپ آن را نداشت چرا كه این تكنیك در ایران هنوز وجود ندارد.
بنا بر این گزارش، بهروز افخمی در ادامه اظهار داشت: از ابتدای فیلمبرداری ما این تذكر را دادیم كه این فیلم این گونه است و این شرایط را دارد و مشكلاتی از قبیل نشان دادن تراولینگ، رنگ، كادربندی، نور، نوع دوبله و ... از عناصر بود كه در فیلم ناشی از همین مشكلات بود.
وی در ادامه این نشست جنجالی خاطرنشان كرد: این فیلمنامه 10 سال طول كشید تا مورد تأیید تهیه‌كننده قرار بگیرد، پس این فیلم متعلق به من نیست و فیلم تهیه‌كننده است و من در دوبله كار سهمی نداشتم.
به گزارش فارس، در این نشست یكی از حضار از «بهروز افخمی» در مورد میزان هزینه كلی فیلم و میزان دستمزدشان سؤال كرد كه وی در پاسخ، خاطرنشان كرد: هزینه كلی فیلم یك میلیارد و 800 میلیون تومان است اما بابت دستمزد من هنوز یك چیزی هم طلب‌كار هستم.
افخمی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سؤالات و اعتراضات متعدد منتقدان و اهالی رسانه اضافه كرد: اگر تهیه كننده‌ای پیدا شود و 10 میلیارد هزینه كند، شما مشكل دارید و مشكل بعدی شما بحث بدیهیات است و ما بیشتر روی دوران كودكی حضرت امام خمینی (ره) متمركز بودیم.
بنا بر این گزارش، اهالی رسانه باز هم به «بهروز افخمی» در مورد مسائل مختلف فیلم ایراداتی وارد كردند و در حالی كه اعتراض‌ها بالا گرفته بود، «بهروز افخمی» توسط مأموران حراست به بیرون سالن هدایت شد و پاسخ بسیاری از سؤالات اهالی رسانه بی‌پاسخ ماند.
به گزارش فارس، روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام كرد: «بهروز افخمی» تمایلی به حضور در نشست خبری فیلم «فرزند صبح» نداشته و حركت وی به سمت سالن نشست بعد از نمایش فیلم ناگهانی بوده است.
 
* پخش اذان و اعلام عمومی نشست‌ها
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، پس از گذشت سه روز از جشنواره فیلم فجر سرانجام نشست‌های نقد و بررسی و اذان ظهر و مغرب از طریق بلندگوهای برج میلاد اعلام و شد و در پی این اقدام، اصحاب رسانه از سرگردانی دو روز گذشته رها شدند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com