این فیلم سینمایی كه اولین فیلم بلند من محسوب می‌شود تلفیقی از دوران گذشته و سنتی و دوران مدرن است و داستان آن در عمارت هشت بهشت اصفهان می‌گذرد. داستان «هشت بهشت ایرانی» ترسناك و...
«چیستا یثربی»‌ اولین فیلم سینمایی خود با نام «هشت بهشت ایرانی» را با همكاری تهیه كننده فرانسوی كارگردانی می‌كند.  
«چیستا یثربی» با بیان این مطلب گفت: فیلم سینمایی «هشت بهشت ایرانی» در ژانر وحشت روانشناسانه با همكاری یك تهیه‌كننده فرانسوی و یك تهیه كننده ایرانی ساخته خواهد شد.
وی افزود: این فیلم سینمایی كه اولین فیلم بلند من محسوب می‌شود تلفیقی از دوران گذشته و سنتی و دوران مدرن است و داستان آن در عمارت هشت بهشت اصفهان می‌گذرد. داستان «هشت بهشت ایرانی» ترسناك و روایت‌گر ماجرای یك قتل است. این فیلم درباره مسائلی است كه در گذشته میان زنان اشراف رواج داشته و در حال حاضر نیز در قشر مرفه جامعه امروزی نیز رواج دارد.
وی در ادامه گفت: طرح این ماجرا از سال‌های قبل در ذهنم بود و اتفاقی كه چندی پیش در یكی از محافل زنان مرفه اتفاق افتاده بود، جرقه‌ای شد تا بیشتر این موضوع را پی‌گیری كرده و این داستان را بنویسم.
یثربی تصریح كرد: در حال حاضر فیلمنامه را بازنویسی نهایی می‌كنم و تا پایان مرداد ماه كار تصویر برداری را آغاز خواهم كرد.
وی همچنین درباره بازیگرانی كه در این اثر ایفای نقش خواهند كرد، نیز گفت: حضور «مهناز افشار» در این فیلم سینمایی قطعی است. البته من به دنبال بازیگرانی برای ایفای نقش مادر و دختری فرانسوی هستم كه ترجیح می‌دهم «سوفی مارسو» یا «آدری تاتو» این نقش‌ها را ایفا كنند و تهیه كننده فرانسوی نیز در حال حاضر مشغول مذاكره با این بازیگران است.
وی ادامه داد: تنها بازیگر این فیلم زنانه نیز یك كارگردان سینمایی سوار بر دوچرخه است كه از ابتدا تا انتهای فیلم، سوار بر دوچرخه فیلمش را می‌سازد و اوست كه وارد محافل زنانه امروز می‌شود و خط شكست زمان و بازگشت به زمان گذشته توسط او صورت می‌گیرد.
یثربی در پایان گفت: برای نقش این كارگردان در مرحله صحبت با برخی از بهترین بازیگران مرد هستیم.
 
 
 
 
  گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: خبرگزاری فارس