دختربچه نابینایی که مهارت چشمگیری در نواختن پیانو دارد در کره جنوبی ، به تک ستاره تبدیل شده است و روز به روز بر شمار طرفدارانش افزوده می شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه حوادث ایسکانیوز : «یویه ایون» پنج ساله وقتی پشت پیانو می نشیند و با انگشتان کوچکش قطعه «برای الیز» بتهوون را می نوازد ، اشک در چشم هر شنونده ای حلقه می زند.
«پارک یونگ سون» مادر خوانده کودک استثنایی می گوید: دو سال پیش ، زمانی که در آشپزخانه ، یک ترانه را زمزمه می کردم دخترم بدون هیچ آموزشی ، پشت پیانوی من نشست و همان آهنگ را نواخت.
«یویه ایون» که مادرزاد نابیناست با نواختن آهنگ هایی از موتسارت، شوپن ، بتهوون و ترانه های پاپ ، توجه دوستداران موسیقی را در سراسر دنیا به خود جلب کرده است.
دختربچه روشندل که استعداد بی همتایی دارد فقط با یک بار گوش دادن به آهنگ های دلخواهش ، هنرنمایی می کند.
«پارک یونگ سون» اصلا دلش نمی خواست فرزندش مشهور شود اما این دختر در برنامه «استار کینگ» از او یک ستاره ساخت و یک میلیون وان (واحد پول کره) جایزه گرفت.
با پخش این برنامه که لقب «موتسارت پنج ساله» را برای «یویه ایون» به همراه داشت سیل عواطف انسانی به سوی وی سرازیر شد و پزشکان زیادی داوطلب شدند تا درمانش کنند اما تلاش آنان تا کنون بی نتیجه بوده است.گزارش ایسکانیوز می افزاید، نابغه خردسال ، سپتامبر گذشته نیز در جشنی که به مناسبت گرامیداشت «روز کره» برگزار شد برنامه ویژه ای را با شور و احساس شگفت انگیزی اجرا کرد.
همچنین «یویه ایون» در حضور نخست وزیر سنگاپور ، قطعه هایی از «شوپن» نواخت و بر شهرتش افزوده شد.زندگی این نوازنده دوست داشتنی ، مانند «استیویی واندر» و «ری چارلز» موسیقی دانان سرشناسی که در خردسالی ،رخدادهای تلخی را پشت سر گذاشته اند دستخوش ناملایمات زیادی بوده است.
پدر و مادر واقعی «یویه ایون» هنگامی که دیدند فرزندشان نابیناست وی را در بدو تولد رها کردند.سپس مردی به نام «یوچانگ جو» و همسر نازای او ، این بچه را به فرزندخواندگی پذیرفتند.
«یویه ایون» حالا با پیانوی گران قیمتی که نخست وزیر به او هدیه داده ، تلاش می کند آهنگ ویژه ای برای پدر و مادر واقعی اش بسازد و تقدیم زوج نامهربان کند.