چیمینو بعد از شکست تجاری فیلم «دروازه بهشت»(۱۹۸۰) تقریباً با هیچ فیلمی نتوانست موفقیت فیلم های قبلی خود را که با «شکارچی گوزن» به اوج رسیده بود تکرار کند و حالا با این دوران تاریخی ظاهراً قصد دارد ناکامی های گذشته را...
      مایکل چیمینو فیلمساز نیویورکی و برنده اسکار بعد از ۱۳ سال قرار است پشت دوربین بایستد تا هشتمین فیلم بلند خود را کارگردانی کند. «سرنوشت بشر» نام فیلم تازه او است که هم اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد و به احتمال زیاد در نخستین روزهای سال آینده میلادی کلید خواهد خورد. فیلم چیمینو اقتباسی است از رمان اگزیستانسیالیستی آندره مالرو که شانگهای دهه ۲۰ میلادی را نشان می دهد؛ شانگهایی که درگیر انقلاب کمونیستی است. در رمان مالرو سوای پرداختن به مسائل و موضوع های تاریخی، روابط عاطفی چندین توریست و ساکنان بومی شانگهای روایت شده است که به احتمال زیاد این بخش بیشتر مورد توجه چیمینو است.
چیمینو بعد از شکست تجاری فیلم «دروازه بهشت»(۱۹۸۰) تقریباً با هیچ فیلمی نتوانست موفقیت فیلم های قبلی خود را که با «شکارچی گوزن» به اوج رسیده بود تکرار کند و حالا با این دوران تاریخی ظاهراً قصد دارد ناکامی های گذشته را به باد فراموشی بسپارد. مایکل چیمینو دو سال پیش در پروژه «هر کس سینمای خودش» حضور داشت که فیلم سه دقیقه یی او یکی از ضعیف ترین آثار این مجموعه است. فیلم هایی که در ستایش سالن تاریک سینما و به مناسبت برگزاری شصتمین دوره جشنواره کن ساخته شدند. هنوز هیچ یک از بازیگران فیلم «سرنوشت بشر» انتخاب نشده اند اما با توجه به فضای رمان و کاراکترها، می توان حضور بازیگران بومی را پیش بینی کرد و البته بازیگران انگلیسی زبانی که دو دهه گذشته با چیمینو همکاری داشته اند. آخرین فیلم چیمینو «تعقیب کننده خورشید» نام داشت که در سال ۱۹۹۶ به نمایش درآمد.

 
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.aftab.ir