به گزراش خبرگزاری فرانسه توزیع‌ کننده این فیلم که حوادث آن در دوره "سه پادشاهی" باستان می‌گذرد، می‌گوید در چهار روز اول پس از شروع نمایش آن در هفته گذشته در سرزمین اصلی چین، فروش آن...
      فیلم حماسی ساخته جان وو "صخره سرخ"، که پرهزینه‌ترین فیلم ساخته‌شده در آسیا نامیده شده است، رکورد فروش در اولین آخر هفته شروع نمایش در چین را شکست.
به گزراش خبرگزاری فرانسه توزیع‌ کننده این فیلم که حوادث آن در دوره "سه پادشاهی" باستان می‌گذرد، می‌گوید در چهار روز اول پس از شروع نمایش آن در هفته گذشته در سرزمین اصلی چین، فروش آن به 108 میلیون یوآن (16 میلیون دلار) می‌رسد.
این فیلم همچنین در روز اول نمایشش با شکستن یک رکورد دیگر به فروش 27 میلیون یوآن دست یافت.
به گفته خبرگزاری شین‌هوآ این میزان فروش فیلم‌های پرفروش قبلی مانند "نفرین گل طلایی" به کارگردانی ژانگ ییمو یا "ببر خیزان، اژدهای غران"  ساخته آنگ لی را پشت سر گذاشته است.
"صخره سرخ" حتی از فیلم روز کارتونی "کونگ‌فو پاندا" که تنها از راه فروش بلیط 50 میلیون دلار در هفته اول نمایش به دست آورد، جلو افتاده است.
 اما این حماسه دو قسمتی 80 میلیون دلاری، با نقش‌آفرینی تونی لئونگ ستاره هنگ کنگی و ستاره ژاپنی تاکاشی کانشیرو، ماه گذشته به دلایل مختلف از جمله اینکه یک بدلکار در یک صحنه جنگی در آتش‌سوزی مرد، در صدر اخبار قرار گرفته بود.
وو، کارگردان و تهیه‌کننده هنگ‌کنگی، با فیلم "تغییر‌چهره" با بازی جان تراولتا و نیکلاس کیج در سال 1997 به شهرت رسید. او همچنین کارگردان فیلم "ماموریت: غیرممکن 2" با بازی تام کروز بود. 
      
      
 

 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.hamshahrionline.ir