محمدرضا عابد عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه فرش دستباف اردبیل افزود: طبق دستور‌العمل سازمان ثبت و شماره‌گذاری كشور از ماه آینده تمام فرش‌های تولیدی كشور شماره‌گذاری می‌شود تا امكان...
معاون مركز ملی فرش ایران گفت: برای جلوگیری از سوء‌استفاده برخی كشورهای عربی و آسیایی فرش ایران صاحب شناسنامه خواهد شد.  
 محمدرضا عابد عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه فرش دستباف اردبیل افزود: طبق دستور‌العمل سازمان ثبت و شماره‌گذاری كشور از ماه آینده تمام فرش‌های تولیدی كشور شماره‌گذاری می‌شود تا امكان كپی و سوء‌استفاده برخی شركت‌ها از بین برود.
وی گفت: در آینده با توافقات جهانی این شماره‌گذاری به صورت بین‌المللی خواهد بود و هیچ شركت و فردی حق بهره‌برداری از آثار تولیدی در كشور كه نفیس و ماندگار است، نخواهد داشت.
عابد از افزایش بیمه درمان بافندگان خبر داد و افزود: با مساعدت سازمان تامین اجتماعی، طرح بیمه درمان بافندگان به ویژه در شهرها مصوب شده، ولی ما از تاخیر در اجرای این مصوبه گله‌مند هستیم.
وی به واگذاری سهام عدالت برای بافندگان فرش اشاره كرد و گفت: سهام عدالت حق این قشر است و از رئیس جمهور برای عملیاتی شدن این واگذاری دستور گرفته كه امیدواریم بخش اعظمی از این بافندگان صاحب سهام شوند.
عابد از توسعه نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه فرش خبر داد و افزود: تعداد این مراكز به رشد و گسترش صادرات فرش و تولید كیفی منجر خواهد شد.
 
 

 

 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: خبرگزاری فارس