جایزه «امی» یک جایزه آمریکایی برای تولیدات تلویزیونی است که عموما به عنوان معادل اسکار برای تلویزیون دانسته می‌شود. سابقه جایزه «امی» به سال 1949میلادی باز می‌گردد، اما...
با اعلام برندگان جوایز «امی» 2008، «جودی دنچ» هنرپیشه انگلیسی جایزه بهترین هنرپیشه زن را از آن خود کرد. این دومین بار است که «جودی دنچ» جایزه امی را دریافت می کند. جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز به «ایلین آتکینز» رسید. 
 به گزارش یو اس ای تودی، با اعلام برندگان جوایز امی 2008  که اختصاص به تولیدات تلویزیونی دارد، «جودی دنچ» یکی از موفق ترین بازیگران انگلیس جایزه بهترین هنرپیشه زن «امی» 2008 را به خاطر بازی در درام «کرانفورد» از آن خود کرد.
همچنین برگزار کنندگان جوایز «امی» 2008  جایزه بهترین هنرپیشه مرد را به «تام ویکینسون» به خاطر هنرنمایی در درام «جان آدامز» اعطا کردند. کمدی «30 صخره» که سال گذشته به عنوان بهترین کمدی انتخاب شد، امسال توانست با 17 رای جایزه بهترین کمدی را از آن خود نماید.
جایزه «امی» یک جایزه آمریکایی برای تولیدات تلویزیونی است که عموما به عنوان معادل اسکار برای تلویزیون دانسته می‌شود. سابقه جایزه «امی» به سال 1949میلادی باز می‌گردد، اما به تدریج جوایز متنوع‌تر شده‌است.
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.jamejamonline.ir