وی گفت: براساس تصمیم اتخاذ‌شده در شورای هماهنگی و ورزش صدا‌وسیما برای پوشش المپیك 2008 ، 30 گزارشگر از این سازمان اعم از رادیو، و شبكه‌های تلویزیونی چون واحد مركزی خبر، شبكه‌ خبر، العالم و پرس تی وی و جام جم به...
رئیس شورای هماهنگی ورزش سازمان صدا‌وسیما و مدیر شبكه سه سیما، از احتمال پخش مسابقات بانوان در المپیك پكن از تلویزیون و همچنین مقدمات راه‌اندازی «شبكه‌ ورزش» خبر داد. 
 علی‌اصغر پورمحمدی گفت: اگر پخش مسابقات بانوان با فرهنگ جامعه‌ ما تطابق داشته باشد، و اگر بتوانیم رقابت‌های آنان در المپیك پكن را روی آنتن می‌فرستیم.
وی درباره‌ اقدامات صدا‌وسیما برای پوشش گزارش مسابقات المپیك پكن گفت: تقریبا دو سال است كه شبكه‌ سه سیما درگیر مباحث مربوط به پوشش مسابقات المپیك است. زمانی كه یك كشور به عنوان میزبان مشخص می‌شود، فعالیت‌های رادیویی و تلویزیونی نیز آغاز می‌شود و كشورهای متقاضی پوشش این مسابقات همانند صدا‌وسیما كه جزو اتحادیه‌ رادیویی و تلویزیونی كشورهای آسیا و اقیانوسیه (ABU) است، جلسات متعددی در كشورهای میزبان با سایر كشورها برای بهتر برگزار‌شدن بازی‌ها، برپا می‌كنند.
وی گفت: براساس تصمیم اتخاذ‌شده در شورای هماهنگی و ورزش صدا‌وسیما برای پوشش المپیك 2008 ، 30 گزارشگر از این سازمان اعم از رادیو، و شبكه‌های تلویزیونی چون واحد مركزی خبر، شبكه‌ خبر، العالم و پرس تی وی و جام جم به پكن اعزام می‌شوند.
پورمحمدی درباره‌ رشته‌هایی كه تحت پوشش رسانه‌ ملی قرار می‌گیرند گفت: تقریباً هر رشته‌ای را كه بتوانیم و قابل پخش باشد، روی آنتن می‌فرستیم.
ردیس شورای‌ هماهنگی ورزش سازمان صدا‌وسیما درباره‌ راه‌اندازی شبكه‌ تلویزیونی ورزش نیز خبر داد و افزود: ما در این زمینه به آقای ضرغامی رئیس سازمان صدا‌وسیما پیشنهاد داده‌ایم و ایشان با تاسیس شبكه‌ تلویزیونی ورزش موافقت كرد و دستور داده‌ تحقق این امر از جهات مختلف چون فنی و مالی بررسی شود.
پورمحمدی بر ضرورت راه‌اندازی شبكه‌ تلویزیونی ورزش تاكید كرد و گفت: با فعال ‌شدن نزدیك‌ به 50 فدراسیون ورزشی و شركت آنان در مسابقات زیادی در داخل و خارج از كشور شبكه‌ ورزشی در بخش‌های گوناگون از جمله پرداختن به بازی‌ها، نقد و تحلیل و دركل پوشش همه‌جانبه رشته‌های مختلف ورزشی و كمك به پیشرفت ورزش كشور می‌تواند عملكرد موثری داشته باشد.
 

 
 
 

 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.Isna.ir