در فهرستی که روزنامه گاردین، از اسامی تاثیر‌گذارترین زن‌های دنیا آورده، نام برخی چهره‌‌های ادبی دنیای نویسندگی نیز به چشم می‌خورد....
 
«آلیس واکر»، «مارگارت آتوود»، «دوریس لسینگ» و «جی.کی. رولینگ»؛ نویسندگانی هستند که نام آنها در لیست تأثیرگذارترین زنان جهان قرار دارد.
به گزارش شبکه ایران، در فهرستی که روزنامه گاردین، از اسامی تاثیر‌گذارترین زن‌های دنیا آورده، نام برخی چهره‌‌های ادبی دنیای نویسندگی نیز به چشم می‌خورد.
چنانکه در این لیست می‌توان به نام نام نویسندگان برجسته‌ای همچون « آلیس واکر»، «مارگارت آتوود»، «دوریس لسینگ» و «جی.کی. رولینگ» اشاره کرد.
"آلیس واکر" از مشهورترین نویسندگان آفریقایی تبار آمریکایی و متولد سال 1944 است که در نوشتن و تحلیل داستان‌های اجتماعی، تبحر ویژه‌ای دارد.
این نویسنده که برای رمان «رنگ بنفش» جایزه پولیتزر و نیز جایزه ملی آمریکا را از آن خود کرده، معمولا در رمانها و داستانهای کوتاهش به سراغ ریشه‌های اقتصادی، دشواری‌های زندگی مدرن، ترورهای نژادی و دانش و فرهنگ آفریقایی تبارهای آمریکا می‌رود و بیشتر از هر چیز به زندگی و فرهنگ آفریقایی تبارهای آمریکا و به طور اخص اهالی جنوب آمریکا توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد.
"مارگارت اِلنور اتوود" متولد ۱۹۳۹ کانادا نیز علاوه بر نویسندگی به عنوان شاعر، منتقد ادبی، فعال سیاسی و فمینیست نیز معروف است که کتاب‌ "آدمکش کور" او نیز جایزه بوکر سال ۲۰۰۰ و اوریکس و کریک را در کارنامه دارد.
او تاکنون بیش از ۳۰ کتاب شامل رمان، داستان‌های کوتاه، شعر و نقد ادبی، تاریخ اجتماعی و کتاب‌های کودکان را به تالیف رسانده است. همچنین آثار او ریشه در رئالیسم سنتی دارند و در نوشته‌هایش از زن به‌عنوان شخصیت اصلی استفاده می‌کند. اتوود در داستان‌هایش واقعیت‌های اجتماعی را با تخیل و اسطوره‌شناسی و طنز همراه می‌کند.
«دوریس لسینگ» نیز از دیگر نویسندگان حاضر در این لیست است که جایزه ادبیات نوبل در سال ۲۰۰۷ میلادی را نیز در کارنامه ادبی خود دارد.
در میان آثار او، "دفترچه طلایی" توانست زمینه‌ساز شهرت لسینگ را فراهم آورد که البته مهم‌ترین اثرش او نیز محسوب می‌شود که در سال ۱۹۶۲ نوشته شده است.
همچنین جوآن کتلین رولینگ‌ که بیشتر با نام "جـِی.کـِی رولینگ" شناخته شده‌، نویسنده مجموعه کتاب‌های داستان "هری پاتر" به زبان انگلیسی است. کتاب‌های افسانه‌ای هری پاتر از پرفروشترین کتاب‌های تاریخ لقب گرفته‌اند که تاکنون به ۶۵ زبان و به طور تقریبی در ۴۰۰ میلیون نسخه منتشر شده ‌است.
همچنین در سال ۲۰۰۷ "sunday times rich list" میزان ثروت رولینگ را به ۴۵۴ میلیون پوند (۱٫۰۷ میلیون) دلار تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس رولینگ را در رده ۱۳ جدول قرار داد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir