او سپس با سمت معلمی به خانه‌ای اشرافی می‌رود، ارباب خانه (آقای روچستر) به تدریج به او علاقه‌مند می‌شود ولی جین می‌فهمد که او قبلا ازدواج کرده و همسر او...
 
رمان معروف «جین آیر» نوشته‌ شارلوت برونته به‌طور متوسط هر پنج سال یک نسخه‌ سینمایی را به روی پرده سینما می‌کشاند.
به گزارش شبکه ایران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، رمان معروف «جین آیر» نوشته‌ "شارلوت برونته" رکورددار اقتباس سینمایی در تاریخ هالیوود اعلام شد.
شارلوت برونته که در سال ۱۸۵۵ و در انگلستان درگذشت، در کتاب معروف خود؛ "جین ایر" به روایت زندگی دختری می‌پردازد که در کودکی مادر و پدر خود را از دست داده و در محیط خشک و خشن پرورشگاه بزرگ می‌شود. او سپس با سمت معلمی به خانه‌ای اشرافی می‌رود، ارباب خانه (آقای روچستر) به تدریج به او علاقه‌مند می‌شود ولی جین می‌فهمد که او قبلا ازدواج کرده و همسر او که حالا دیوانه است در طبقه بالا همان خانه زندگی می‌کند... .

جین ایر


 این رمان که مورد توجه بسیاری از فیلمسازان قرار گرفته، تاکنون موجب ساخت 18 نسخه‌ سینمایی شده تا آنجا که می‌توان گفت به‌طور متوسط هر پنج سال یک نسخه‌ سینمایی از این کتاب بر پرده سینماها به تصویر درآمده است.
همچنین در تازه‌ترین اثر سینمایی نیز «کری فوکوناگا» با بازی «مایکل فاسبندر» و «میا واسیکوسکا»، جدید‌ترین اقتباس سینمایی از رمان «جین آیر» را به روی پرده خواهد برد.
لازم به ذکر است که "شارلوت برونته" نویسنده رمان مشهور «جین ایر» و یکی از سه خواهر معروف ادبیات انگلستان "آن برونته"؛ نویسنده رمان «آگنس گری» و "امیلی برونته"؛ نویسنده رمان «بلندی های بادگیر» است که هر سه آنها نه تنها به واسطه آثارشان بلکه به دلیل عمر کوتاه و غم‌انگیزشان صاحب شهرت هستند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir