تلفن قصه‌گو با صدای آشنای كودكان، مریم نشیبی (راوی شب به‌خیر كوچولو)، روایت و توسط...
با راه‌اندازی تلفن قصه‌گو، از این پس كودكان ایرانی در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند قصه و ترانه بشنوند.
تلفن قصه‌گو با صدای آشنای كودكان، مریم نشیبی (راوی شب به‌خیر كوچولو)، روایت و توسط ندا هنگامی كارگردانی و از سوی شهلا نیساری تهیه‌ می‌شود.
تمامی این قصه‌ها در قالب نمایش‌های رادیویی برگرفته از ترانه‌ها و قصه‌های ایرانی و خارجی هستند كه با تأكید بر قصه‌های ایرانی در قالب قسمت‌های 7 تا 12 قسمتی و به صورت دنباله‌دار نیز قابل شنیدن‌اند.
نیساری كه سرپرستی نویسندگان این قصه‌ها را برعهده دارد، درباره‌ی اهداف راه‌اندازی این تلفن قصه‌گو به ایسنا گفت: راه‌اندازی این تلفن قصه‌گو برای كودكانی كه خانواده‌های‌شان از زمان، تحصیل و بودجه‌ی كافی برای خرید و خواندن كتاب‌های قصه برخوردار نیستند، امكان شنیدن قصه را فراهم می‌كند.
او از مریم نیشبی به عنوان گوینده‌ی قصه‌های اولیه‌ی این طرح نام برد و افزود: در طرح اولیه با یك‌سری از مدرسه‌ها صحبت كردیم تا به عنوان جایزه به برخی شاگردان نمونه‌ی خود، شماره‌ی این تلفن قصه‌گو را هدیه دهند.
نیساری با اشاره به راه‌اندازی این طرح توسط یكی از شركت‌های تلفن همراه، ‌تصریح كرد كه طرح راه‌اندازی تلفن قصه‌گو از مدت‌ها قبل، توسط آن‌ها ارائه شده است.
بر اساس این گزارش، تلفن قصه‌گو به صورت شبانه‌روزی فعال خواهد بود و مخاطبان 6 تا 12 سال را مدنظر دارد.
در تهیه‌ی این قصه‌ها كه به صورت نمایش‌های رادیویی ضبط شده‌اند، بهرام سروری‌نژاد، سیما رستكاران، علی جولایی، مهدی طهماسبی و اكبر مولایی نیز همكاری داشته‌اند.

 

 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.Isna.ir