فرزاد حسنی
كار بسیار سختی بود، در این كار از تمام تجربیات گذشته استفاده كردم و گروه حرفه‌ای مرا همراهی كردند. سوژه فیلم بسیار سخت و دشوار بود. موضوع درارتباط با قاچاق مواد مخدر....
 با پایان تصویربرداری تله فیلم «آلونك» به كارگردانی پرند زاهدی و تهیه‌كنندگی همایون ایزدپناه در هفته اول فروردین ماه، مراحل فنی فیلم در حال انجام است و قرار است فرزاد حسنی ترانه این فیلم را بسراید.
 
پرند زاهدی كارگردان در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: تصویربرداری 46 جلسه به طول انجامید و مجبور شدیم كار را در ایام نوروز هم ادامه دهیم و 7 فروردین ماه تصویربرداری به پایان رسید.
وی در ادامه افزود: كار بسیار سختی بود، در این كار از تمام تجربیات گذشته استفاده كردم و گروه حرفه‌ای مرا همراهی كردند. سوژه فیلم بسیار سخت و دشوار بود. موضوع درارتباط با قاچاق مواد مخدر از طریق مواد خوراكی توسط كودكان از مرزهای كشور بود. ما مجبور شدیم مرزها ایروان را در جاده قم بازسازی كنیم. كار با وجود بازیگران كودك در فصل سرما بسیار سخت بود اما بالاخره به اتمام رسید و هم اینك تدوین فیلم توسط الیكا رضایی در حال انجام است. صداگذاری و ساخت موسیقی را نیز به ترتیب به نادر رضایی و هومن منصوری سپرده‌ایم تا مراحل فنی فیلم انجام شود.
زاهدی در ادامه به احتمال تبدیل فیلم به 35 میلی‌متری اشاره كرد و گفت: فیلم با دوربین Full HD تصویربرداری شد و تلاش می‌كنیم تا فیلم را به 35 میلی‌متری تبدیل كنیم.
وی در ادامه به موسیقی فیلم اشاره كرد و گفت: با توجه به فضای فیلم نیاز به ملودی‌‌های خاصی داریم. بخشی از فیلم نیاز به موسیقی با كلام دارد كه قرار است فرزاد حسنی ترانه این بخش را بسراید و بخشی از فیلم نیاز به گفتار متن دارد كه قرار است امیرآقایی گفتار متن فیلم را بخواند.
بیش از 60 درصد از صحنه‌های فیلم خارجی و در بیابان‌های اطراف تهران و در لوكیشن‌های مختلف از جمله خانه، بیمارستان، آسایشگاه، آلونك، خیابان‌ها و... تصویربرداری شد
فیلمنامه توسط پرند زاهدی و حسن مهدوی‌فر نوشته شده و در آن ماجرای زندگی بیتا خاوری، خبرنگار حوادث روزنامه روایت می‌شود. او روزی در مواجه با دو دختر بچه، یكی از آن ها را كه بد حال است به بیمارستان می رساند. دخترك بدحال به علت تركیدن مواد مخدر بلعیده شده در معده اش، جان می سپارد. بیتا با مشاهده نیمه‌ای از گردنبند (دوتكه)خواهر ناپدید شده اش سارا،در گردن دخترك دومی(باجود هشدارهای پلیس)، تصمیم می گیرد با یافتن نشانی او ، ماجرا را پیگیری كند. اما در این مسیر به گروه كودكانی بر می خورد كه از سوی قاچاقچیان با بلع مواد مخدر به آن سوی مرز فرستاده می‌شوند و...
در این فیلم نگار نیكخواه آزاد، حسین سحرخیز، امیر آقایی، فرزاد حسنی، سهیلا رضوی، كتانه افشارنژاد ، مسعود میرطاهری، داریوش فیاضی و.. بازیگر كودك: آرینا حجتی ، آوا منصوری به ایفای نقش می‌پردازند.
تعدادی از عواملی كه در ساخت فیلم همكاری دارند، عبارتند از:
نویسندگان فیلمنامه: پرند زاهدی، حسن مهدوی‌فر/ كارگردان و مجری طرح: پرند زاهدی/ تهیه‌كننده: همایون ایزدپناه/ مدیرتصویربرداری: شهرام نجاریان/ صدابردار: محمد كیان‌ارثی/ طراح صحنه و لباس و چهره پردازی: رحیم مهدی‌خانی/ مدیرتولید: جمشید حاجی اسحاق/ مدیربرنامه ریزی: بیژن كاشانی/ گروه كارگردانی: نینا نفیسی فرد، پیام احمدی‌نیا/ منشی صحنه: ملیحه كوروش زاده/ عكاس: مژده لباسچی/ مدیرتداركات: مهرزاد چلنگر/ دستیاران تداركات: رامین بهزادی، عادل امانی.
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com