در ایام تعطیلات نوروز و پیام‌های تبریك فرارسیدن بهار، حجم بسیار زیادی از شعرهای معروف من كه در مجموعه‌های شعرم منتشر شده است، به نام....
 
اكبر اكسیر با اشاره به انتشار شعرهایش به نام حسین پناهی، خواست این اشتباه اصلاح شود.
این شاعر در این‌باره به خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در ایام تعطیلات نوروز و پیام‌های تبریك فرارسیدن بهار، حجم بسیار زیادی از شعرهای معروف من كه در مجموعه‌های شعرم منتشر شده است، به نام حسین پناهی اس ام اس شده است. البته این مسأله از سه ماه قبل یعنی اوایل زمستان شروع شده بود و تعداد زیادی از كاربران در فضای مجازی و تلفن همراه، به اشتباه، سروده‌هایی از من را به نام حسین پناهی بازانتشار دادند كه ضرورت دارد این اشتباه تصحیح شود.
او در ادامه متذكر شد: خاطرم هست در مقاله‌ای از تلاش‌های خلاقانه‌ی حسین پناهی در حوزه‌ی سینما، تئاتر و شعر حرف زده بودم. او را هنرمندی می‌دانم كه از شهرستان برخاسته بود و ‌توانست با استعدادهایی كه داشت، در پایتخت در بین هنرمندان سرش را بالا بگیرد. هرچند همواره نسبت به این هنرمند اجحاف شده و مظلومیت او را می‌توان در حوزه‌ی شعر و شاعری به وضوح دید و البته این را هم بگویم كه به نوعی با این اتفاق یعنی ارسال سروده‌های من به نام حسین پناهی، به نوعی از این شاعر اعاده‌ی حیثیت شد و مطمئنم اگر او زنده می‌ماند، یكی از شاعران جدی و تأثیرگذار در دهه‌ی 90 بود.
اكسیر سپس با گله از ناشر شعرهای حسین پناهی، گفت: بهتر بود ناشر آثار حسین پناهی پس از رواج معرفی شعرهای من به نام حسین پناهی در فضای مجازی و اس ام اس‌ها و ایمیل‌ها، توضیحاتی را برای رسانه‌ها و جراید می‌فرستاد تا به این اشتباه دامن زده نشود. گمان می‌كنم كه ممكن است این مسأله برای دامن زدن به فروش آثار حسین پناهی بوده باشد؛ اما تردید دارم كه شیطنت خاصی صورت گرفته باشد و بیش‌تر به نظر می‌رسد بر اساس سهو و اشتباه است. ضمن این‌كه این مسأله در فضای شعر و ادبیات ما اتفاق تازه‌ای نیست و بارها شده كه سروده‌ی‌ یك شاعر به نام شاعری دیگر معرفی شده است.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir