این نقاشی 9 فوتی یكی از اولین كارهای «وارهول» بود كه در سال 1986 - 6 ماه پیش از مرگ این هنرمند - در لندن به نمایش گذاشته شد...
 
خودنگاره‌ای دیگر از «اندی وارهول» چكش حراج می‌خورد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خودنگاره‌ای از «اندی وارهول» كه در سال 1986 توسط این هنرمند معروف كشیده شده است، قرار است در روز یازدهم ماه می (21 اردیبهشت‌ماه) در حراجی هنرهای معاصر و پس از جنگ «كریستی» نیویورك به فروش برسد.
 

پیش‌بینی شده این نقاشی كه به رنگ قرمز و مشكی است، به قیمت 40 میلیون دلار به حراج برود.
این اثر هنری كه در اواخر عمر این هنرمند پاپ آمریكایی خلق شده، «وارهول» را با موهایی ایستاده در حالی نشان می‌دهد كه مستقیما به بیننده خیره شده است.
این نقاشی 9 فوتی یكی از اولین كارهای «وارهول» بود كه در سال 1986 - 6 ماه پیش از مرگ این هنرمند - در لندن به نمایش گذاشته شد.
به گزارش آسوشیتدپرس، ركورد گرانترین اثر «وارهول» متعلق به تابلوی «تصادف ماشین سبز» اش است كه به قیمت 71 میلیون و 700 هزار دلار به حراج رفت.
«اندی وارهول» (1987 ـ 1928) هنرمند، نویسنده، فیلمساز و نقاش پیشرو آمریكایی از بنیان‌گذاران هنر پاپ دهه‌ی 1950 در ایالات متحده بود. او شناخته‌شده‌ترین چهره‌ی هنر پاپ و دارای اندیشه‌های بسیار آوانگارد بود. هم اكنون بزرگترین موزه‌ی دنیا كه به یك هنرمند اختصاص دارد در پیتزبورگ پنسلوانیا موزه‌ی «اندی وارهول» است. او 22 فوریه 1987 در سن 58 سالگی در پی اختلالات حین عمل جراحی در نیویورك درگذشت و به خاك سپرده شد. 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir