«عزت‌الله انتظامی» كه در مراسم افتتاحیه فیلم «مینای شهر خاموش» در سینما فلسطین سخن می‌گفت، افزود: من می‌دانم كه این فیلم با چه مشكلاتی ساخته شده است این فیلم در...

      عزت‌الله انتظامی بازیگر فیلم «مینای شهر خاموش» با انتقاد از اكران این فیلم در یك سینما گفت: در این هفتاد سال فعالیت برای اولین بار است كه با چنین مشكلی برمی‌خوریم، خدا به دادما برسد.
«عزت‌الله انتظامی» كه در مراسم افتتاحیه فیلم «مینای شهر خاموش» در سینما فلسطین سخن می‌گفت، افزود: من می‌دانم كه این فیلم با چه مشكلاتی ساخته شده است این فیلم در گرمای بالای ۳۰ الی ۴۰در جه ساخته شده و گروهی شصت نفره ، فیلم را با هزینه بسیاری تولید كردند.
وی ادامه داد: این فیلم فیلمی است كه از جشنواره فجر جایزه برده است و فیلمی متعلق به سینمای ملی است. این فیلم فیلم سنگین و پر بهایی است كه برای گیشه ساخته نشده است و به مسئله زندگی و عشق می پردازد. من خودم عاشق كارم هستم و در سن بالا با رغبت كار می كنم.
انتظامی گفت: این فیلم بازحمت بسیاری ساخته شده و كلاس خود را دارد. ولی چرا این فیلم تنها در یك سینما اكران می شود ؟ما باید این مشكل را واقعا به چه كسی بگوییم؟ به ارشاد بگوییم یا به فارابی؟
در این مراسم كه اجرای آن را مهران رجبی برعهده داشت بسیاری از سینماگران و منتقدان حضور داشتند.
این فیلم كه با فیلم‌نامه‌ از امیرشهاب رضویان، آرمین هوفمان، محمد فرخ منش مقابل دوربین رفته است، روایت دكتر بهمن پارسا است كه پس از سی و سه سال از آلمان به ایران برمی‌گردد. با یكی از دوستان قدیمی پدرش ( پیرمردی به نام قناتی) به زادگاهش بم می‌روند. دكتر پارسا در پی یافتن عشق گمشده‌اش، مینا در بم می‌گردد و رابطه‌اش تدریجا با قناتی عمیق‌تر می‌شود.
در این فیلم عزت‌الله انتظامی، شهباز نوشیر، صابر ابر، مهران رجبی، رویا جاوید نیا ، مریم مسچیان به ایفا نقش می‌پردازند.
سایر عواملی كه در این پروژه با رضویان همكاری داشتند عبارتند از: مجری طرح: سید سعید رضویان، مدیر فیلمبرداری: داریوش عیاری ، طراح صحنه و لباس: مهرداد زاهدیان، مدیر تولید: سعید بشیری، صدابردار: ید ا... نجفی، طراح گریم: محمد قومی، مشاور فیلمنامه: امید روحانی، دستیار اول كارگردان و برنامه ریز: یوسف روحانی، منشی صحنه: پریناز هاشمی، كارگردان فیلم پشت صحنه: سعید تارازی، عكاس: ندا بیگی، مدیرتداركات: وحید مشاری، مشاور حقوقی: محمد جامه بزرگ، تهیه‌كننده: شركت فیلمسازی و پژوهش‏های سینمایی هیلاج
امیرشهاب رضویان متولد۱۳۴۴ همدان- فارغ‏التحصیل كارگردانی سینما (كارشناسی) و نقاشی متحرك (كارشناسی ارشد) از دانشكده سینما تئاتر، دانشگاه هنر- شروع فیلمسازی كوتاه۱۳۵۹- اولین بار فیلم كوتاه "انقلاب" از ساخته‏های او در اولین جشنواره فیلم فجر ۱۳۶۱ به نمایش در می‏آید و فیلم دیگرش "یكی دیگر" جایزه بهترین فیلم كوتاه را از دومین جشنواره فیلم فجر۱۳۶۲ دریافت كرد. رضویان بیش از ۳۵ فیلم كوتاه و دو فیلم سینمایی با نامهای سفر مردان خاكستری(۱۳۷۹) و تهران ساعت ۷ صبح (۱۳۸۱) ساخته است كه در جشنواره‏های داخلی و خارجی زیادی به نمایش در‏آمده است 
 
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.aftab.ir