جودی فاستر
جودی فاستر بازیگری خود را از سه سالگی آغاز کرد. اولین نقش مهم او در سال 1976 در فیلم راننده تاکسی بود که توانست....
 
جودی فاستر گفت: هنگام كارگردانی آثارم بازیگرانم را مثل فرزندانم در نظر می گیرم.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جودی فاستر در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی «دیجیتال اسپای» با بیان شباهت هایی بین كارگردانی آثارش با سرپرستی فرزندان گفت: خودم را برای بازیگران فیلم هایم مثل پدر و مادری می‌دانم كه نگران فرزندان شان می‌شوند.
فاستر افزود: شباهت بسیاری بین كارگردانی یك فیلم و بزرگ كردن فرزندانش وجود دارد و در صحنه همواره این مساله در ذهنم می گذرد.
جودی فاستر دو پسر با نام‌های چارلز فاستر و کریستوفر کیت فاستر دارد .
فاستر در ادامه سخنانش درباره ساخت این فیلم گفت: می‌خواهم برای بازیگرانم به سان والدینی باشم كه عاشقانه فرزندانشان را می‌پرستند.
جودی فاستر بازیگر صاحب نام آمریكایی چندی پیش در سی و ششمین دوره برگزاری مراسم اهدای جوایز فیلم «سزار» كه به اسكار سینمای فرانسه معروف است، رییس این مراسم بود.
آلیشیا کریستین فاستر معروف به جودی فاستر متولد نوامبر 1962 است ، این بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی برنده دو جایزه اسکار، سه جایزه بفتا و یک گوی طلایی است.
جودی فاستر بازیگری خود را از سه سالگی آغاز کرد. اولین نقش مهم او در سال 1976 در فیلم راننده تاکسی بود که توانست نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود. او جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را در سال 1988 برای بازی در فیلم متهم دریافت کرد. او با درخشش در فیلم سکوت بره‌ها در نقش کلاریس استارلینگ، یک مامور اف‌بی‌آی که به دنبال افشای راز چند قتل زنجیره‌ای بود، تحسین منتقدین بین‌المللی و دومین جایزه اسکار خود را به عنوان بازیگر نقش اول زن دریافت کرد.
تنوع نقش‌هایی که او ایفا کرده بسیار زیاد است و از ژانرهای وحشت، ظالمانه و تخیلی گرفته تا احساسی و طنز و کودکانه را شامل می‌شود که از میان فیلم‌های او که به موفقیت تجاری دست یافته‌اند می‌توان به تماس 1997 ، اتاق وحشت (2002)، نقشه پرواز (2005)، نفوذی (2006) و شجاع (2007) اشاره کرد.
جودی فاستر برنده چندین جایزه معتبر از جشنواره‌های جهانی همچون دو جایزه اسکار سه جایزه بافتا، دو گلدن گلوب، یک جایزه بازیگران انجمن و جایزه انتخاب مردمی است.
جودی فاستر در سال 1988 با ساخت یك قسمت از سریال «این جعبه را باز نكن» به جرگه كارگردانان سینما پیوست، در سال 1991 «مرد كوچك» را ساخت و در سال 1995 «خانه‌ای برای تعطیلات» را مقابل دوربین برد.
از دیگر آثاری كه فاستر در آن‌ها حضور موفقی داشته است می‌توان به «پرواز ققنوس» و« متهم» اشاره كرد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir