«فرامرز قریبیان» بازیگر و كارگردان سینما و تلویزیون اظهار داشت: امروزه صنعت تولید بازی‌های رایانه‌ای به یك عرصه سودآور تبدیل شده است و شركت‌های بزرگ تولید كننده این گونه بازی‌ها هر سال...
«فرامرز قریبیان» گفت: در كشور ما هم می‌توان به شیوه مرسوم جهانی، براساس فیلم‌هایی كه در سینمای ایران تولید شده است، بازی‌های رایانه‌ای ساخت.  
«فرامرز قریبیان» بازیگر و كارگردان سینما و تلویزیون اظهار داشت: امروزه صنعت تولید بازی‌های رایانه‌ای به یك عرصه سودآور تبدیل شده است و شركت‌های بزرگ تولید كننده این گونه بازی‌ها هر سال سود هنگفتی به دست می آوردند، بنابراین تولیدكنندگان داخلی می‌توانند با بهره گیری از دانش، استعداد و خلاقیت نیروهای جوان و استفاده از موضوعات جذاب و مخاطب‌پسند به نیاز مخاطبان داخل و حتی خارج از كشور جواب مثبت دهند.
این كارگردان سینما با اشاره به اینكه تعدادی از علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای به این سرگرمی وابسته شده‌اند، خاطرنشان كرد: مدیران فرهنگی و تولیدكنندگان باید از استقبال جوانان و نوجوانان از بازی‌های رایانه‌ای نهایت استفاده را ببرند و فرهنگ، آداب و رسوم و تاریخ غنی و مملو از افتخار و عزت را در قالب اینگونه بازی‌ها در اختیار مخاطبان جوان قرار دهند و اجازه ندهند غرب با استفاده از این تكنولوژی آنچه را كه می‌خواهد به فرزندان ما ارایه بدهد.
قریبیان در ادامه با اشاره به تأسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، یادآور شد: بدون شك رقابت در این عرصه نیاز به حمایت مادی و معنوی دارد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در صورت برخورداری از بودجه لازم، می‌تواند از تولیدكنندگان داخلی حمایت لازم را داشته باشد.
این بازیگر به نقش مهم سینماگران در جهت تولید بازهای رایانه‌ای اشاره كرد و ابراز داشت: فعالان سینمای ایران می‌توانند جهت ساخت بازی‌های رایانه‌ای ایده بدهند و با تولیدكنندگان این عرصه همراه و همفكر باشند. علاوه بر آن تعدادی از این بازی‌ها، می‌تواند بر اساس فیلم‌هایی كه در سینمای ایران تولید شده است، ساخته شود.
وی افزود: در سینمای جهان هم بسیاری از بازی‌ها، بر اساس فیلم تولید شده‌اند و بالعكس بسیاری از فیلم‌ها بر اساس بازی‌های رایانه‌ای در مرحله تولید قرار گرفته‌اند كه در نهایت این امر به تعامل بیشتر دست اندركاران این دو عرصه می‌انجامد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: خبرگزاری فارس