گابریل گارسیا مارکز 87 ساله شد؛ حال «گابو» خوب است!
پنج‌شنبه هشتاد و هفتمین زادروز گابریل گارسیا مارکز، خالق شاهکار ادبی «صد سال تنهایی» بود. وی که سال گذشته به علت کهولت سن و ابتلا به آلزایمر، تیتر نخست نشریات بین‌المللی شده بود، پس از جشن تولد..
 جشن تولد 87 سالگی «گابریل گارسیا مارکز» رمان‌نویس برجسته کلمبیایی و برنده نوبل ادبیات با حضور چندین روزنامه‌نگار و گزارشگر برگزار شد.

 پنج‌شنبه (6 مارس) هشتادوهفتمین زادروز گابریل گارسیا مارکز، خالق شاهکار ادبی «صد سال تنهایی» بود. وی که سال گذشته به علت کهولت سن و ابتلا به آلزایمر، تیتر نخست نشریات بین‌المللی شده بود، پس از جشن تولد خصوصی‌اش از خانه بیرون آمد و در جمع اصحاب رسانه قرار گرفت تا همه از سلامتش اطمینان حاصل کنند.

خبرنگاران متعددی از صبح روز پنج‌شنبه بیرون خانه‌ی «گابو» در انتظار بودند تا در چنین مناسبتی او را ملاقات کنند. مارکز که پیراهن آبی و کت خاکستری‌ به تن داشت، با چهره‌ای خندان از خانه بیرون آمد و از گزارشگرانی که با دسته‌های رز زرد سرود تبریک تولد را برایش می‌خواندند، سپاسگزاری کرد.

خالق «پاییز پدرسالار» مصاحبه‌ای انجام نداد و پس از پایان ترانه، بازدیدکنندگان را تشویق کرد.

به گزارش پرنساسا، مارکز در روز تولدش گل‌ها و هدایای بسیاری دریافت کرد که اکثرا زردرنگ بودند، چرا که این، رنگ مورد علاقه‌ی معروف‌ترین نویسنده کلمبیا است.

گابریل گارسیا مارکز، نویسنده‌ی سرشناس کلمبیایی معروف به «گابو» اولین اثرش «داستان ملوان یک کشتی‌ غرق‌شده» را در قالب پانویس روزنامه در سال 1955 به چاپ رساند. از دیگر آثار او به «شرح یک مرگ پیشگویی‌ شده» در سال 1981 و «عشق سال‌های وبا» در سال 1985 می‌توان اشاره کرد.

پرفروش‌ترین اثر مارکز «صد سال تنهایی» است که بیش از 30 میلیون نسخه فروش جهانی داشته است. این کتاب داستان چند نسل از خانواده‌ای است که در یک روستای فرضی با نام «ماکوندا» در آمریکای جنوبی زندگی می‌کنند. او برای این کتاب موفق شد در سال 1972 جایزه‌ی ادبی «Romulo Gallegos» را دریافت کند و یک دهه بعد از آن بود که در سال 1982 توانست افتخار کسب جایزه‌ی نوبل ادبیات را نیز به ‌دست آورد.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ  
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
اصغر فرهادی در حضور همسرش نشان عالی هنر فرانسه را گرفت + تصاویر
از غزل شاکری یا همان «گلنار» کودکی‌هایمان چه خبر؟ + تصاویر
آنجلینا جولی و دخترش در فیلم «شیطان‌صفت» + عکس جدید
نخستین عکس از بازیگر زن چینی سریال «پایتخت 3»!
کتایون ریاحی در همایش بنیاد نیکوکاری کمک + تصاویر
عکس پرطرفداری که بهرام رادان به سبک اسکاری‌ها گرفت! + عکس