شکسپیر 450 ساله
کمپانی «رویال شکسپیر» قصد دارد در روز 23 آوریل مصادف با 3 اردیبهشت‌ماه به مناسبت چهارصد و پنجاهمین سال تولد ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌نویس شهیر جشن و مراسم باشکوه آتش‌بازی و برنامه‌های نمایشی ویژه برگزار کند.
 کمپانی «رویال شکسپیر» اعلام کرده که قصد دارد در روز 23 آوریل که روز واقعی تولد ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه‌نویس مطرح و شاخص جهان است مراسم ویژه و خاصی را برگزار کند.

این کمپانی بعد از اجرای نمایش «هنری چهارم» در سالن تئاتر «رویال شکسپیر»، نمایش آتش‌بازی ویژه‌ای را در راستای مراسم جشن تولد ویلیام شکسپیر؛ که از سوی بن جانسون شاعر و نویسنده به عنوان ستاره شعرا توصیف شده است، به راه می‌اندازد.

آتش‌بازی مدنظر توسط «Emergency Exit Arts» که از بهترین برگزارکنندگان برنامه‌های آتش‌بازی و متخصص استفاده از تکنیک‌های مختلف برای خلق لحظاتی خارق العاده هستند، انجام می‌شود.

بخش دیگری از مراسم جشن‌‌های تولد ویلیام شکسپیر در 26 آوریل به برگزاری کارگاه‌های آموزشی صحنه‌های جنگی و شانس آشنا شدن با چگونگی ایجاد زخم‌هاو جراحت‌های مصنوعی در آثار نمایشی و همچنین اجراهای نمایشی اختصاص دارد که برای فعالان آزاد و همه خانواده‌ها برگزار می‌شوند.

طبق اعلام کمپانی «رویال شکسپیر» جشن‌های مدنظر با نشان دادن و پرواز «Godiva» که عروسکی مکانیکی با قدی 6 متری است، همراه است. این عروسک بزرگ برای المپیک فرهنگی در سال 2012 ساخته شد.

«Godiva» از 25 آوریل خود را نشان خواهد داد و شب 26 آوریل در خیابان Henley که محل تولد ویلیام شکسپیر است و همچنین در باغ‌های Bancroft به گونه طبیعی خود که پرنده پر طلایی است، ملحق می‌شود.

Godiva طی این برنامه‌ها با پروازی حدود هزار و 500 متر به اجرایی نمایشی می‌پردازد.
 
برگزارکنندگان جشن‌های تولد ویلیام شکسپیر اعلام کرده‌اند که هدف‌شان این است که با این برنامه‌ها سالی هیجان انگیز را برای طرفداران شکسپیر و تئاتر آغاز کنند و در روزهای مدنظر برنامه‌هایی هیجان‌انگیز و فوق‌العاده را نمایش دهند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع :mehrnews.com


مطالب پیشنهادی:
لیست کامل برندگان جوایز ACM (اسکار دنیای موسیقی )سال 2014 + تصاویر
مهناز افشار در فستیوال فیلم نور امریکا،در کنار مدل ایرانی + تصاویر
کلیپ ساختن باران کوثری،برایش دردسر ساز شد + تصاویر
مسعود کیمیایی چهره مهناز افشار را خونین کرد!
واکنش تند به حضور مریلا زارعی در برنامه هفت