کتابی با طعم تلخ!!!
کتاب «بچه های شهر تلخ» یکی از تلخ ترین کتابهای انتشارات چرخ و فلک است که حکایت درد دل و دست نوشته های کودکان زیر 18 سالی است که در کانون اصلاح و تربیت روزگار می گذرانند.
انتشارات چرخ و فلک را شاید بتوان به عنوان یک ناشر پیشرو درزمینه انتشار آثار طنز برای کودکان به حساب آورد، این موسسه انتشاراتی که عمده درآمد حاصله از فروش کتاب را به امور خیریه اختصاص می دهد در نمایشگاه بیست و هفتم حضوری پر رنگ دارد. زهرا برقانی مدیر انتشارات چرخ و فلک گفت: در حال حاضر اکثر نویسندگان ما آشنایی چندانی با مقوله طنز کودک و نوجوان ندارند و در این زمینه نویسندگان توانمندی نداریم و به همین دلیل آثاری که در شان یک کودک باشد نیز وجود ندارد، چرا که نویسندگان ما معتقدند از آنجایی که خردسالان درک صحیحی از طنز و مطالب طنز گونه ندارند نمی​توان در این زمینه تالیفات آنچنانی داشت و در نوشتن طنز سهل انگاری می​کنند. در ادامه گزیده​ای از گفتگوی این ناشر با ایبنا را می​خوانید:

- تاسیس کتابخانه و به روز کردن کتابخانه ها در برخی از نقاط کشور نیز از جمله فعالیتهای انتشارات چرخ و فلک به حساب می آید اما متاسفانه به دلیل وجود برخی از مشکلات در این حوزه طی سالهای اخیر بیشتر به کار چاپ و نشرکتاب می پردازد.

- به جرات می​توان گفت تالیف کتاب حوزه طنز کار بسیار دشواری است، هرچند کارهای زیادی در این حوزه وجود دارد اما اغلب کارها آن کیفیت لازم برای چاپ را ندارند و ناشران در انتخاب یک کار خوب با مشکلاتی مواجه می شوند، اما با این حال انتشارات چرخ و فلک بیش از 100عنوان کتاب منتشر کرده که تقریبا 30عنوان آن چاپ اول هستند و حدود 10عنوان کتاب در دست چاپ وجود دارد که امیدواریم طی روزهای آینده به نمایشگاه کتاب برسد.

- کتاب «محله میکروب خان» به عنوان یکی از کارهای پر فروش در نمایشگاه امسال، کاری است که به صورت مشترک از سوی انتشارات چرخ و فلک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده پیشتر به عنوان خنده دار ترین کتاب کشور در جشنواره طنز کانون پرورش فکری و جشنواره کتاب "توی پرانتز" به عنوان خنده دارترین کتاب معرفی شده است.

- مجموعه 9جلدی «گام به گام با آقای کام کار» با ترجمه آقای رضی هیرمندی یکی دیگر از کارهای طنز در حوزه کودک و نوجوان است که رکورد جوایز جهانی را شکسته و بسیار مورد تقدیر قرار گرفته است. این کتاب هم در نمایشگاه امسال با استقبال قابل ملاحظه ای روبرو شده است.

- کتاب «آش نخورده دهان سوخته» ،«چغندر تا پیاز»، «شکر خدا»،«حالا من میو» و «یک کلاغ چهل کلاغ» را هم در ردیف پرفروش های خود معرفی کرد و گفت: همه این کتاب ها دارای قصه های طنز هستند که با هدف آموزش ضرب المثل ها و حکایات به کودکان و نوجوانان منتشر شده اند.

- کتاب «بچه های شهر تلخ» یکی از تلخ ترین کتابهای انتشارات چرخ و فلک است که حکایت درد دل و دست نوشته های کودکان زیر 18 سالی است که در کانون اصلاح و تربیت روزگار می گذرانند. این کتاب با تیراژ بالا منتشر شد و به فروش رسید که مبالغ به دست آمده از فروش آن به آزادی برخی از این کودکان اختصاص پیدا کرد.

- کتاب «آدم اینجوری» که در نمایشگاه حضور دارد هم در ردیف کتابهایی است که به کتابخانه بین المللی مونیخ راه یافته و جوایزی در این زمینه به دست آورده است. کتاب «خاطرات خون آشام عاشق» یکی دیگر از کتابهایی است که سال گذشته در عرض چند ساعت در نمایشگاه کتاب تمام شد و امسال هم در روز دوم نمایشگاه بیست و هفتم با کمبود این اثر مواجه شدیم.



گرد آوری: فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:khabaronline.com


  مطالب پیشنهادی:
تعیین حکم فرزان اطهری، همبازی لیلا حاتمی
از بیانسه تا حسن روحانی + تصویر حسن روحانی در مجله تایم
همکاری دوباره آقا و خانوم اسمیت با هم
سلحشور: مبتذل‌ترین بازیگران سینمای ایران جایزه گرفتند!
مریل استریپ: فکر می کردم برای بازیگر بودن زیادی زشتم!+ تصاویر