آرزوی«سراینده صد دانه یاقوت» در 64سالگی
مصطفی رحماندوست در 64سالگی خود آرزو می‌کند خسته نشود و همچنان بتواند به فعالیت‌هایش ادامه دهد.
 مصطفی رحماندوست در 64سالگی خود آرزو می‌کند خسته نشود و همچنان بتواند به فعالیت‌هایش ادامه دهد.

فریدون عموزاده خلیلی - رییس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان - به مناسبت زادروز مصطفی رحماندوست - شاعر پیشکسوت کودکادن و نوجوانان - گفت: مصطفی رحماندوست بیش از آن که من بخواهم درباره او صحبت کنم، هم اعتبار و هم شهرت دارد. رحماندوست از دوستان 25 ساله من است و همیشه به رفاقت و دوستی شرافتمندانه او بالیده‌ام.

او در ادامه اظهار کرد: از نظر ادبی و در حوزه شعر و نویسندگی رحماندوست جزو نقش‌آفرینان و تأثیرگذارترین چهره‌های عرصه ادبیات کودک و نوجوان است و من سالگرد تولد 64 سالگی او را تبریک می‌گویم و آرزو می‌کنم با ترانه‌ها و شعرها و داستان‌هایش برای بچه‌های سرزمین ما پیوسته باشد و شادابی و نشاط را به آنان تقدیم کند.

مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده کتاب‌های کودکان و نوجوانان، اول تیرماه سال ۱۳۲۹ در همدان به دنیا آمده است.

او پس از اخذ مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتابخانه مجلس مشغول به کار شد و سپس به عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر مسئول نشریات رشد، سردبیر رشد دانش‌آموز، سردبیر و پدیدآورنده سروش کودکان و نوجوانان به فعالیت خود ادامه داد. همچنین به مدت سه سال مدیرکل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بوده که بنا به گفته خودش، آغاز راه او برای انتقال ادبیات برگزیده کودکان و نوجوانان ایران به زبان‌های دیگر بوده است.

مصطفی رحماندوست علاوه بر این، مدرس داستان‌نویسی و ادبیات کودکان و نوجوانان در دانشگاه‌ها نیز بوده است. او پس از بازنشستگی از سمت‌های دولتی، مدیر گروه شکوفه (بخش کودکان و نوجوانان) انتشارات امیرکبیر و مشاور ادبی آثار مربوط به کودکان و نوجوانان کتابخانه ملی ایران و یکی از اعضای اصلی داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان و جشنواره بین‌المللی تئاتر کودکان و نوجوانان است. او عضو هیأ‌ت‌های‌ داوری‌ کتاب‌ سال، جشنواره‌های‌ کتاب‌ و مطبوعات‌ کودکان و عضو شورای‌ موسیقی‌ کودکان‌ و شورای کتاب کودک ایران نیز بوده‌ است.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



  مطالب پیشنهادی:
بهاره رهنما بعد از کاهش وزن+تصویر
پرویز پرستویی در جشن 90 سالگی عزت‌ سینمای ایران +ویدئو و تصاویر
رضا عطاران می آید...
دوران بازنشستگی آنجلینا جولی
مهدی یراحی از ماه عسلش می گوید!