کتاب هایی که با خواندنشان جهانگرد می شوید!
کتاب راهی برای رفتن به مکان‌های جدید به حساب می‌آید؛ کتاب‌هایی هم که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده، از این قاعده مستثنی نیستند 

 ۱۹ کتاب که تمایل شما به دیدن جهان را تحریک می‌کند

به نقل از ام اس ان، ما در این مطلب ۲۰ کتاب با مضمون سفر نویسندگان سیاه را گردآوری کرده ایم که عطش شما برای ماجراجویی را رفع می‌کند و احتمالاً الهام‌بخش سفر بعدی شما خواهد بود.

«پشت کوه‌ها» نوشته Edwidge Danticat

این رمان روایتگر زندگی جوانی است که شهر کوچکی در هائیتی را به قصد رسیدن به بروکلین ترک می‌کند. خوانندگان عاشق توصیف نویسنده از زندگی ساده شخصیت اصلی داستان در کوه‌های سرسبز هائیتی می‌شوند.

«متولد یک جنایت» نوشته Trevor Noah

«متولد یک جنایت» نامه عاشقانه نویسنده کتاب به مادر سیاه‌پوستش و روایتی از زندگی او در آفریقای جنوبی است. داستان کتاب «متولد یک جنایت» در سال‌های پس از آپارتاید اتفاق می‌افتد و تصویری صمیمی از وطن نویسنده را به خوانندگان نشان می دهد.

«دختر سیاه در پاریس» نوشته Shay Youngblood

کتاب «دختر سیاه در پاریس» برای دختران سیاه پوست از آلاباما نوشته شده است تا آن‌ها از قدم‌های نویسنده جیمز بالدوین پیروی و به پاریس سفر کنند. «دختر سیاه در پاریس» ایده پردازی در مقابل واقعیت زندگی در شهر معروف فرانسه را بررسی می‌کند.

«شاهزاده» نوشته Candice Carty-Williams

«شاهزاده» بر اساس زندگی یک جوان سیاه ساکن لندن نوشته شده است. این جوان در بستر یک خانواده سلطنتی جامائیکایی بزرگ شده و تلاش می‌کند جایگاه خوبی در روزنامه‌نگاری را به خود اختصاص دهد، اما به نظر می‌رسد که در روابط خودش بدشانس است.

با من بمان نوشته Ayobami Adebayo

نیجریه بستری برای نگارش داستان عاطفی کتاب «با من بمان» در مورد ازدواج مدرن آفریقایی است. این کتاب تقابل سنت‌های قدیمی و روش‌های جدید را نشان می‌دهد.

«ستاره سمت پرنده هیل» نوشته Naomi Jackson

دیون و فائدرا، دو خواهر هستند که از بروکلین به باربادوس فرستاده می‌شوند تا با مادر بزرگ خود زندگی کنند. آن‌ها از تاریخچه پنهانی مادرشان مطلع می‌شوند و پس از پیدا شدن پدرشان، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود. این داستان کتاب «ستاره سمت پرنده هیل» است. رمان «ستاره سمت پرنده هیل» به اندازه جزیره کارائیب رنگارنگ است.

چشمان آن‌ها در حال تماشای خدا بود نوشته Zora Neale Hurston

مشهورترین اثر هورستون در دهه ۱۹۲۰ در شهر Eatonville رقم می‌خورد. کتاب "چشمان آن‌ها در حال تماشای خدا بود" داستان فردی را روایت می‌کند که در جستجوی عشق و خوشبختی است.

اینجا خورشید می‌آید نوشته Nicole Dennis-Benn

«اینجا خورشید می‌آید» خوانندگان را فراتر از ماسه‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای جامائیکا می‌برد. در این رمان، مارگوت در اقامتگاه تفریحی کار می‌کند و برای داشتن غذا و تأمین هزینه مدرسه خواهرش تصمیمات سختی می‌گیرد.

«آنی جون» نوشته Jamaica Kincaid

«آنی جون» رمانی آرام است که در جزیره آرام آنتیگوا رخ می‌دهد. این کتاب داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که تصمیمی دشوار برای ترک جزیره و خانواده خود با هدف زندگی جدید در انگلیس می‌گیرد.

«غنا باید برود» نوشته Taiye Selasi

کتاب «غنا باید برود» در قالب یک رمان به طور وسیع به مباحثی چون بدرفتاری با کودکان و مشکلات هویتی مهاجران می‌پردازد.

«سرزمین عشق و غرق شدن» نوشته Tiphanie Yanique

اگر شما رمانی با ترکیب رئالیسم جادویی را دوست دارید، «سرزمین عشق و غرق شدن» پیشنهاد ما به شماست. این رمان داستان ۳ نسل از یک خانواده را با پس‌زمینه جزیره سنت توماس روایت می‌کند.

«یک ازدواج آمریکایی» نوشته Tayari Jones

جونز اغلب مجموعه‌ رمان‌های خود را به گونه‌ای می‌نوشت که گویا داستانشان در آتالانتا رخ داده است. «ازدواج آمریکایی» هیچ تفاوتی با آن‌ها ندارد. این کتاب تصویری تکان دهنده از آثار یک محکومیت اشتباه در زندگی مشترک و عاشقانه‌ زوجی سیاه پوست را به مخاطب ارائه می‌کند. کتاب «یک ازدواج آمریکایی» مسائل دشواری در مورد غرور، خیانت و ظرفیت افراد برای بخشش را به چالش می‌کشد.

«از ابتدا» نوشته Tembi Locke

اغلب خوانندگان کتاب «از ابتدا» پس از مطالعه این کتاب می خواهند پروازی به سیسیل را رزرو کنند تا در خیابان‌های قلوه سنگ این شهر سرگردان شوند. در کتاب «از ابتدا» چنین می‌خوانیم که نویسنده کتاب در حالی که در ایتالیا مشغول به تحصیل است، عاشق می‌شود و سپس به همراه همسرش به سوی کالیفرنیای جنوبی حرکت می‌کند؛ جایی که یک تراژدی رخ می‌دهد و لاک را به سیسیل برمی‌گرداند.

«عزیز هائیتی، عشق» نوشته خواهران Moulite

کتاب ««عزیز هائیتی، عشق» اولین رمان خواهران Moulite است. این کتاب داستان جوان هائیتی آمریکایی را روایت می‌کند که برای حل رمز و راز خانواده از فلوریدای جنوبی به هائیتی سفر می‌کند.

«تعطیلات سلطنتی» نوشته Jasmine Guillory

اگر شما می‌خواهید در یک سفر با دوک و دوشس همراه شوید، بهتر است کتاب «تعطیلات سلطنتی» را مطالعه کنید. ویویان فرست و دخترش که یک متخصص مد برای خانواده سلطنتی است، برای گذراندن تعطیلات کریسمس به انگلستان سفر می‌کنند و ویویان در جریان این سفر خودش را در یک رمان غیر منتظره می‌یابد.

«ملکه شکر» نوشته Natalie Baszile

کتاب «ملکه شکر» خواننده را به درون یک درام خانوادگی می‌کشاند. در جریان داستان این کتاب متوجه می‌شویم که چند خواهر و برادر برای نجات زمین نیشکر پدرشان به لوئیزیانا برمی‌گردند و زندگی مدرن را در دل منطقه‌ای سنتی به تصویر می‌کشند.

«آمریکایی» نوشته Chimamanda Ngozi Adichie

«آمریکایی» که در ۲۰۱۳ منتشر شد، یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های مجموعه‌ای در نیجریه است. خوانندگان این کتاب در قالب سفر یک جوان از نیجریه به نیویورک و بازگشت او، هویت و زندگی عاشقانه خود را مرور می‌کنند.

«تمام فرزندان خدا به کفش‌های سفر نیاز دارند» نوشته Maya Angelou

نویسنده کتاب «تمام فرزندان خدا به کفش‌های سفر نیاز دارند» خاطرات زندگی در غنا را بازگو می‌کند. او در این کتاب از تلاش برای فرار از نژادپرستی در آمریکا و تناسب با فرهنگ آفریقایی می‌نویسد.

«خانه ترنر» نوشته Angela Flournoy

کتاب «خانه ترنر» داستان ظهور و سقوط خانواده ترنر را در طول بیش از ۵ دهه روایت می‌کند. ظهور و سقوط خانواده ترنر نمادی از شکل‌گیری و سقوط یکی از بزرگترین شهرستان‌های آمریکا است. 

 

بیشتر بدانید : سفر به دنیای پس از مرگ در کتاب «ارداویراف‌نامه»

بیشتر بدانید : پیش بینی آینده توسط نویسندگان: از پیش بینی اینترنت تا سفر به ماه

بیشتر بدانید : مهم ترین آثار داستانی سال 2020/ کتاب های عصر پست کرونایی

بیشتر بدانید : بخوانید و میخکوب شوید، کتاب هایی که توسط جاسوس ها نوشته شد!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir