بانوی سیاهپوش آثار شکسپیر کیست؟
شکسپیر، شاعر و نویسنده مشهور انگلیسی در بسیاری از کتاب هایی که نوشته است از زنی سیاه پوش یاد کرده که او را بانویی سیاه پوش خطاب می‌کند و حتی بعضی از شعرهایی را با اسم او تمام می‌ کند 

افشای راز زن سیاه پوش در آثار کسپیر 

سال‌هاست که منتقدین و کارشناسان ادبی درباره زن سیاه ‌پوش اشاره شده در آثار شکسپیر تحقیق می‌کنند. به گزارش گاردین، ویلیام شکسپیر، شاعر و نویسنده مشهور انگلیسی در بسیاری از کتاب‌هایی که نوشته است از زنی سیاه پوش یاد کرده که او را بانویی سیاه پوش خطاب می‌کند و حتی بعضی از شعرهایی را با اسم او تمام می‌کند.

هنوز هم سال‌ هاست که منتقدین و کارشناسان ادبی به این مسئله مشکوک هستند و درباره آن تحقیق می‌کنند. اخیراً یکی ازمورخان انگلیسی درباره این مسئله بحث کرده است و به گونه ای راز آن را افشا می‌کند.

وی در کتابش ادعا می‌کند این زن سیاه پوش و الهام‌بخش شعرهای شکسپیر، همسر یکی از مترجمان ایتالیایی بوده است که بعدها رابطه‌ای عاشقانه با شاعر انگلیسی برقرار می‌کند.

به عبارت دیگر بیشتر شعرهای بعد از رابطه شکسپیر با این بانوی سیاه پوش به خاطر همین زن سروده شده است و می‌توان ردپایی از وی در این شعرها پیدا کرد.

ابری بورل، مورخ ادبیات انگلیسی در این کتاب با عنوان «معشوقه شکسپیر» اعتقاد دارد این زن سیاه پوش، آلین فلوریو نام دارد که شوهرش را ترک می‌کند و با شاعر انگلیسی رابطه برقرار می‌کند.

دکتر بورل که سال‌ها برای نوشتن این کتاب تحقیق و مطالعه کرده است، با استناد به دست نوشته‌های شکسپیر می نویسد: «شاعر انگلیسی در حقیقت یک لیست هشت نفری از زنان اطراف خود را تهیه کرده بود که شعرهای خود را برای آن‌ها می‌سرود.»

شکسپیر در شعرهای خود بانوی سیاه پوش را با موهایی سیاه، طوری توصیف می‌کند که هیچ کدام آنها در همسر او دیده نشده بودند. بر اساس نوشته‌های شکسپیر او برای اولین‌ بار آلین را در مهمانی «تیچفلد»، خانه اشرافی کنت ساتهماپتون ملاقات می‌کند و رابطه آن‌ ها بعد از آن ملاقات بیشتر می‌شود و به جایی می‌رسد که الهام بخش شعرهای شاعر انگلیسی می‌شود. 

 

بیشتر بدانید : رمزگشایی از معشوقه 'ویلیام شکسپیر'

بیشتر بدانید : زندگی نامه ویلیام شکسپیر

بیشتر بدانید : شعری از ویلیام شکسپیر که تا به حال نشنیده اید+به دو زبان کردی و فارسی



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: ibna.ir